Jag saknar att ha en familj
Jag har varit deprimerad under en tid och det beror till stor del på att jag saknar en familj, någon som bryr sig om mig. Min mamma skaffade mig när hon var väldigt ung och gjorde slut med min pappa inte jag ens blivit född. Hon skaffade en till man som blev min plastpappa och som han varit hela livet egentligen. Har inget emot honom och han har varit som min pappa. Men han glömmer ju nästan alltid bort min födelsedag och det gör han ju inte med sina egna barn. Jag har alltid varit lite utanför.
Däremot så har jag aldrig känt mig lika mycket som en del av familjen som mina syskon och definitivt inte av övriga släkten. Jag fick inte följa med "farmor och farfar" till landstället då jag inte fick plats i bilen. Jag var den naturliga att välja bort. Fick vara ensam hemma med föräldrarna hela somrarna. Dessa syskon fick också stor ekonomisk hjälp när de blev äldre som betalt körkort och möbler när de flyttade hemifrån och jag gick aldrig ett öre.
Nu som vuxen så behandlade mig mamma mig som skit och har utnyttjat mig på pengar som hon vägrat betala tillbaka som gjort att jag bröt kontakten med henne. Nu kan jag inte heller fira jul med mina syskon och syskonbarn (som jag ändå bryr mig om). Högtiderna är jag inte bjudna på eftersom min mamma är där.
Nu har jag börjat närma mig medelålders och aldrig haft en flickvän och jag skulle verkligen vilja ha min egna kärnfamilj men jag har insett att det inte kan hända då jag varken har utseendet eller personligheten (blyg) för att kunna få en kvinna.
Vad gör man i min situation egentligen och för att få känna sig lite hel? Jag känner mig otroligt bortvald och jag skulle verkligen vilja ha min egen familj och ge dom en mycket bättre uppväxt än jag fick. Att bli äldre och helt ensam är sjukt ohälsosamt känner jag och nyligen tog en släkting sitt liv vilket fick mig att verkligen önska att jag kunde våga göra samma sak.