• Rosastjärna

    Hcg 25 på svagt streck eller starkt?

    Hej!

    Jag har RFSU grav-test ?testa ofta? som ska kunna mäta från 25 hcg. Jag har sökt med ljus och lykta på internet utan att hitta svar så undrar om någon här vet.

    Betyder minsta lilla svaga streck 25 hcg eller är det 25 hcg när test-strecket är samma styrka som kontroll-strecket?

    Och följdfråga: Om starkt streck betyder 25 hcg, vid vilken nivå kan det vara svagt streck?

    Om inget vet får jag maila tillverkaren, haha.

  • Svar på tråden Hcg 25 på svagt streck eller starkt?
  • Lottis93
    Rosastjärna skrev 2021-10-23 18:54:03 följande:

    Hej!

    Jag har RFSU grav-test ?testa ofta? som ska kunna mäta från 25 hcg. Jag har sökt med ljus och lykta på internet utan att hitta svar så undrar om någon här vet.

    Betyder minsta lilla svaga streck 25 hcg eller är det 25 hcg när test-strecket är samma styrka som kontroll-strecket?

    Och följdfråga: Om starkt streck betyder 25 hcg, vid vilken nivå kan det vara svagt streck?

    Om inget vet får jag maila tillverkaren, haha.


    Kan va så att jag säger fel nu. Men om jag inte mins fel har jag läst nån stans att testet upptäcker så lite som 25 hcg. Alltså borde sträcker bli starkare ju mer hcg man utsöndrar. Så antar att minsta lilla svaga sträck är 25 och sen ju starkare det blir desto mer hcg har du i kroppen.
  • Rosastjärna
    Lottis93 skrev 2021-10-23 19:10:25 följande:

    Kan va så att jag säger fel nu. Men om jag inte mins fel har jag läst nån stans att testet upptäcker så lite som 25 hcg. Alltså borde sträcker bli starkare ju mer hcg man utsöndrar. Så antar att minsta lilla svaga sträck är 25 och sen ju starkare det blir desto mer hcg har du i kroppen.


    Det låter logiskt, tack för svar!

    Synd att man inte får veta något om mängden hcg utifrån färgen på strecket i instruktionerna, jag har haft missfall och testat för att få negativt nu efteråt. Senaste var i söndags och det var svagt. Men hade svaga tester två gånger före det också, starkare men ändå svaga. Så man skulle ju vilja veta lite hur fort (långsamt, haha) det sjunker.
Svar på tråden Hcg 25 på svagt streck eller starkt?