• Anonym (Beslu­tsam)
    Sun 24 Oct 2021 10:13
    2387 visningar
    3 svar
    +2
    3
    2387

    Bestämt mig nu

    Efter år av velande i en destruktiv relation med psykisk misshandel troligen beroende på tillkortakommanden psykiskt men oavsett lika jobbigt att leva i har jag bestämt mig att driva igenom skilsmässa. Det som hindrat mig i många år är oron för hur barnen ska ta denna förändring, de har autism och förändring som varannan veckas boende har känts svårt, Samarbetet med pappan oroar också. Det ör jag som har hela planeringsansvaret i familjen, eller vuxenansvaret eller projektledarrollen. Och den är betydelsefull till den grad att det gäller skolgång eller ej, psykisk hälsa eller ej för dessa barn. Nu är de ganska stora, borde vara bättre rustade än tidigare.

    Ni som varit i en liknande situation, eller om någon som inte varit det, tar gärna emot era synpunkter på hur man bäst genomför detta, Har idag boende med all form av trygghet o god ekonomi, den biten ändras också en del, även om jag har bra inkomst så är det Sthlmsregionen vad det innebär gällande boendepriser. Har inte bråttom , tänker att det får ta den tid det tar.

    Tips?

  • Svar på tråden Bestämt mig nu
  • Anonym (Lilla O)
    Sun 24 Oct 2021 20:00
    #1

    Tyvärr inga tips, men kunde nästan varit jag som skrivit detta!

    Psykisk ohälsa (partnern), barn med autism, separationstankar...

    Hur yttrar sig den psykiska misshandeln? Hur gamla barn? Har du pratat med din man om skilsmässa någon gång eller hur tror du att han kommer att ta det?

    Sorry, vet att du ville ha svar och så fick du en massa frågor...

  • Anonym (Beslu­tsam) Trådstartaren
    Tue 26 Oct 2021 01:22
    #2

    Det är svårt att beskriva. På ytan ser allt bra ut. Då det är tydligast ör om jag försöker prata om något som är viktigt för mig, han lyssnar inte. Kanske tom lämnar situationen, eller om jag ör oroad eller ledsen för något, då reagerar han oftast med irrritation, avståndstagande, ilska. Han ger aldrig sin syn på saken hur jag än frågar, finns inte alls där känslomässigt. Jag kan se och sätta namn på vad som händer, Gaslighting, silent treatment, men jag hamnar alltid i att analysera min del. Det finns aldrig någon vilja att förstå, aldrig att förklara sig, aldrig ett sant förlåt, inget tillsammans i svåra frågor eller beslut,

  • Anonym (Bea)
    Tue 26 Oct 2021 06:48
    #3

    Helt rätt.Lämna det dåliga förhållandet.Och få ett bättre liv ,där du kan välja folk med respekt..

Svar på tråden Bestämt mig nu