• Anonym (Bacilluskis)

Bakteriefobi och sex

Ni kvinnor som har bakteriefobi, som alltid har kliniskt rent i era hem pga att det kan finnas bakterier i hemmet. Hur gör ni när ni ska ha sex? Ber ni mannen tvätta av sin penis med tvål och sprita eller låter ni bli att ha sex överhuvudtaget?

• Svar på tråden Bakteriefobi och sex
  • Anonym (Hygienisk)

Jag skulle nog klassa mig själv som något bacill-rädd, dock inte till den grad som du föreslår. Har aldrig bett någon att tvätta sin penis före samlas men har däremot bett män att tvätta sina händer och att inte gå från röv till muff om de inte tvättar händerna/penisen innan.

• Anonym (Bacilluskis)
    Anonym (Hygienisk) skrev 2021-10-25 11:09:10 följande:

Jag skulle nog klassa mig själv som något bacill-rädd, dock inte till den grad som du föreslår. Har aldrig bett någon att tvätta sin penis före samlas men har däremot bett män att tvätta sina händer och att inte gå från röv till muff om de inte tvättar händerna/penisen innan.

Finns ju mängder av bakterier på en penis och kan även sprida virus. Att inte tvätta av den innan samlag är lika illa som om den varit i röven innan.
  • Anonym (luktkänslig)

Min bakterieskräck har ökat med åldern. Idag skulle jag ha svårt att ha sex med en främling.

Har bett killar massor av gångerna att tvätta av sin penis och borsta tänderna för att andedräkten inte varit på topp. Är också vegan och tanken på att kyssa en köttätare är grotesk. Tänker på allt som fastnat mellan tänderna och hur ofta personen kör tandtråd osv.

Sen handhygienen är för mig det som är absolut viktigast eftersom jag lätt får svamp och underlivsbesvär. Idag sitter ju alla och pillar med sina äckliga mobiler i tid och otid så ännu viktigare att tvätta händerna.

Tänker också mycket på könssjukdomar som kan smitta även via kyssar. Kommit fram till att det är bäst att undvika sex om man inte blir huvudstupa kär, men då får personen testa sig först.

• Anonym (Bacilluskis)
    Anonym (luktkänslig) skrev 2021-10-25 12:04:54 följande:

Min bakterieskräck har ökat med åldern. Idag skulle jag ha svårt att ha sex med en främling.

Har bett killar massor av gångerna att tvätta av sin penis och borsta tänderna för att andedräkten inte varit på topp. Är också vegan och tanken på att kyssa en köttätare är grotesk. Tänker på allt som fastnat mellan tänderna och hur ofta personen kör tandtråd osv.

Sen handhygienen är för mig det som är absolut viktigast eftersom jag lätt får svamp och underlivsbesvär. Idag sitter ju alla och pillar med sina äckliga mobiler i tid och otid så ännu viktigare att tvätta händerna.

Tänker också mycket på könssjukdomar som kan smitta även via kyssar. Kommit fram till att det är bäst att undvika sex om man inte blir huvudstupa kär, men då får personen testa sig först.

Spritade dem efter? Bakterier dör ju inte av tvål och risken finns att det sitter en hel del bakterier i förhuden som inte går bort med tvål. Det frodas bakterier i förhuden som kan leta sig in under huden.
  • Anonym (A)
    Anonym (Bacilluskis) skrev 2021-10-25 12:09:54 följande:
    Spritade dem efter? Bakterier dör ju inte av tvål och risken finns att det sitter en hel del bakterier i förhuden som inte går bort med tvål. Det frodas bakterier i förhuden som kan leta sig in under huden.

Varför skapar du en tråd där du utförligt vill klämma in detaljer som kan vara väldigt triggande? "att någon åtgärd inte är nog"

Duscha innan har flera som jag mött gjort med sina sexpartners.

• Anonym (luktkänslig)
    Anonym (Bacilluskis) skrev 2021-10-25 12:09:54 följande:
    Nej de spritade verkligen inte efteråt. Tror inte att det är meningen att man ska tvätta sina könsdelar med sprit eftersom det är uttorkande osv. Tväl duger fint för mig som att döda bakterier och fräscha upp kroppen. För mig har dåliga lukter från rumpa och kuk  varit det som gjort att jag velat att killar skullat tvätta sig. Men visst kan det vara så att det sitter bakterier under förhuden men jag har nog förutsatt att de tvättat sig även där.
  • Tom Araya

Självklart test först för alla möjliga sjukdomar, sedan dusch, basta, dusch igen, sprita allt och sedan kondom, regnställ, badmössa, skyddsmask och gummihandskar....

....sedan kom jag på att jag nog ändå inte kände mig trygg och att det var värt risken... och så var jag ju ändå inte kåt längre. 

Skrattande

Förlåt, jag kunde inte låta bli.

Skrattande

• Anonym (luktkänslig)
    Tom Araya skrev 2021-10-25 15:06:32 följande:

Självklart test först för alla möjliga sjukdomar, sedan dusch, basta, dusch igen, sprita allt och sedan kondom, regnställ, badmössa, skyddsmask och gummihandskar....

....sedan kom jag på att jag nog ändå inte kände mig trygg och att det var värt risken... och så var jag ju ändå inte kåt längre. 

Skrattande

Förlåt, jag kunde inte låta bli.

Skrattande

Väldigt kul:P Men man kan ju aldrig vara på säkra sidan haha
Svar på tråden Bakteriefobi och sex