• Mon 25 Oct 2021 19:10
    14323 visningar
    2 svar
    +1
    2
    14323

    Varning för webbhotell www.misshosting.se

    Hej Vänner,

    Jag experimenterade med att öppna en sida med information om coronaviruset och coronavaccin när pandemin började.

    Jag valde misshosting.se för de väldigt fördelaktiga priserna, betalde 200-300:- för 1 år med deras mellan paket som kallas professional.

    Efter några månader bestämde jag mig för att byta leverantör för att öka hastigheten på min webbsida och kontaktade misshosting.se kundtjänst via deras chattfunktion. Jag säkerställde mig hur jag skulle göra för att säga upp avtalet då priset blir superdyrt andra året ca 1800:- Efter kontakten gick jag in på mitt konto enligt instruktioner jag fått av kundtjänst och sa upp avtalet.

    Nu efter ca 6 månader fick jag hemskickat ett in inkassokrav på 2000:-, jag kontaktade kundtjänsten som informerade mig att jag inte sagt upp på ett korrekt sätt(även fast jag följt instruktionerna från misshosting.se)

    Mailen de skickade med påminnelser skickade det till den mailen som var kopplat till kontot jag sagt upp som jag sedan dess inte har öppnat då jag trodde det var avslutat.

    Jag kontaktade kundtjänsten om hur jag upplevde att jag blivit behandlad och fick informationen att de kan ta bort  ca 200:- vilket är inkasso kostanden men att jag måste betala ca 1800:- 

    Det här känns som ett riktigt företag som medvetet lurar sina kunder.

    Var försiktiga och hoppas den här varningen om misshosting.se hjälper någon. 

  • Svar på tråden Varning för webbhotell www.misshosting.se
  • Anonym (A)
    Mon 25 Oct 2021 19:15
    #1

    Såg du en bekräftelse till att du sagt upp kontot?

  • Anonym (Kände igen det)
    Thu 28 Oct 2021 14:23
    #2

    Gå in på "arga FSdata kunder" på facebook så ser du vad dom går för. 
    FS data är ett av deras bolag.
    Bara bestrid och låt dom inte få köra över dig..

Svar på tråden Varning för webbhotell www.misshosting.se