• elxmx

    Spökstreck?

    Ja ännu en tråd med en desperat själ haha.

    Är på BIM +6 (+- 2-4 dagar pga oregelbunden mens). Har tidigare plussat med mina andra två (+ missfall) på BIM, så bara att det är 6 dagar över tiden och inget tydligt test känns ju rätt kört redan där.

    Men, trots oregelbunden mens är den aldrig såhär sen, och trots att en är testnarkoman så brukar inte spökstrecken vara såhär tydliga. Och anledningen att jag är så himla osäker är för att jag samtidigt testade med andra märken samtidigt varav det bara var rfsu och clearblue som visade något. Dock var de andra testen känsligare.

    Nåja ska sluta mumla och bifoga bilder istället. (Sambon ville se ett ?okissat? test bredvid som jämförelse)

  • Svar på tråden Spökstreck?
  • Anonym (L)

    Ta ett digitalt test. Clearblue. Det är tydligare då det står om du är gravid eller inte gravid.

  • elxmx
    Anonym (L) skrev 2021-10-26 14:36:47 följande:

    Ta ett digitalt test. Clearblue. Det är tydligare då det står om du är gravid eller inte gravid.


    Ja tanken är att köpa ett i slutet på veckan om inte mensen dykt upp tills dess. Har flera kvar sedan förra månaden så tänkte använda upp de först
  • Jag är bara jag

    Man kan inte passera BIM utan att vara gravid. Och då får man plus. Har man haft äl och inte blivit gravid kommer mensen när den ska. Problemet i ditt fall är att du inte vet när du hade äl och därmed är det inte säkert du ens är på BIM än. Gravid kan du vara, men för tidigt för ett tydligt plus. Man kan ana nåt, men jag litar inte på det. Vänta minst 3 dagar till innan nästa test och ta gärna ett digitalt då.

  • elxmx
    Jag är bara jag skrev 2021-10-26 14:41:35 följande:

    Man kan inte passera BIM utan att vara gravid. Och då får man plus. Har man haft äl och inte blivit gravid kommer mensen när den ska. Problemet i ditt fall är att du inte vet när du hade äl och därmed är det inte säkert du ens är på BIM än. Gravid kan du vara, men för tidigt för ett tydligt plus. Man kan ana nåt, men jag litar inte på det. Vänta minst 3 dagar till innan nästa test och ta gärna ett digitalt då.


    Jo jag förstår hur du menar, men trots oregelbunden mens är den ändå alltid mellan 30-33 dagar sedan jag tog ur spiralen i början av året. Såklart kan ju kroppen bestämt sig för en extra lång cykel just denna månad haha. Konstigare saker har ju skett.

    Nej magkänslan säger spökstreck, men det känns ovanligt tydligt för ett spökstreck samtidigt som alldeles för svagt för att vara positivt då det inte gav utslag på de andra testarna som är känsligare.

    Tänk om man kunde sluta vara en sådan testnarkoman och bara vänta istället :D
  • Jag är bara jag
    elxmx skrev 2021-10-26 14:53:57 följande:
    Jo jag förstår hur du menar, men trots oregelbunden mens är den ändå alltid mellan 30-33 dagar sedan jag tog ur spiralen i början av året. Såklart kan ju kroppen bestämt sig för en extra lång cykel just denna månad haha. Konstigare saker har ju skett.

    Nej magkänslan säger spökstreck, men det känns ovanligt tydligt för ett spökstreck samtidigt som alldeles för svagt för att vara positivt då det inte gav utslag på de andra testarna som är känsligare.

    Tänk om man kunde sluta vara en sådan testnarkoman och bara vänta istället :D
    Även den med väldigt regelbunden mens som jag hade i alla år kan ibland råka ut för en kortare eller längre cykel än brukligt. Vet man då inte exakt när äl inföll vet man inte heller BIM. Tålamod har vi alla tappat i dessa sammanhang. Tungan ute  Men man blir vare sig mer eller mindre gravid av att vänta några dagar till med test. 
  • elxmx

    Det här med att vänta är inte min grej haha.

    Två test nu på morgonen är båda negativa, så släpper den tanken nu och väntar på att den extremt försenade mensen ska komma igång istället :)

Svar på tråden Spökstreck?