Orolig över flickvännens killkompis
Hej! Jag kanske kommer framstå som svartsjuk nu. Det är därför jag skriver här, istället för att ta upp detta direkt med min flickvän. Jag vill verkligen inte göra något dumt, och som gör att hon antingen känner att jag inte litar på henne, eller att hon gör slut, eller tvingas klippa band med vad som kanske "bara" är en god vän...
Både jag och min flickvän är studenter på 25-30 år. Vi pluggar olika saker, på olika universitet.
Grejen är att hon har tillbringat väldigt mycket tid med en viss killkompis. De var kollegor på sommarjobb den gångna sommaren och de ska nu även permanent bli kollegor efter examen. Nu har de tentor på gång, och de brukar plugga tillsammans med en tredje person, en av hennes goda tjejkompisar. Hon berättar allt de gör när de pluggar, vilket ofta innebär att de går ut på promenader, leker av sig på lekplatser, och "kittlar varandra". För mig känns bilden av att hon leker och kittlas med en annan man väldigt jobbig, och jag får en hel del ångest av detta. Detta i kombination med att vi haft lite friktion senaste veckorna, då hon sagt att jag måste ge henne lite mer andrum (jag försöker planera att hitta på saker med henne, men ofta går det inte på grund av hennes schema. Det stressar henne lite), på grund av hur mycket hon har i plugget, och att hon måste få kunna göra annat för att återhämta än att bara vara med mig. Vi har inte kunnat prata ut helt om detta, då vi ska göra det efter tentorna när vi har mer tid.
Men sammantaget har jag otroligt mycket ångest, både över tanken att hon vill ha mer andrum från mig överlag, samt att hon verkar plugga på ett så intimt sätt med den här andra killen...
Är det bara jag, eller är det här varningsflaggor som jag borde reagera på? Jag vill att hon ska känna sig helt fri med vilka hon har som vän egentligen, men jag råkar bli så osäker just i det här fallet, med att de verkar vara så otroligt nära...