Känns inte som om sambon förstår ”the fertile window”
Vi är inne på vår 10e månad att försöka nu. Och jag känner mig lite frustrerad. Om jag säger till min sambo att jag tror att jag har ägglossning så brukar vi ha samlag, men det känns inte som att han själv förstår att vi bör ha sex under den tiden jag räknas som fertil. Jag känner mig ganska äcklig och är inte sugen på att ha sex när jag har mens, men han vet ju att efter det så är det dags. Och jag försöker uppmuntra till samlag, men det känns tråkigt om jag behöver säga det varje gång? Jag vet inte riktigt vad jag ska göra? Det känns konstigt att jag varje månad ska behöva säga att ?nu är jag nog fertil och har nog ägglossning inom en vecka?? Jag berättar ju alltid när jag får mens, eftersom det är ett tecken på att vi inte har blivit gravida? och han vet att jag inte vill ha sex när jag har mens? så när vi då har sex efter att jag haft mens (på mitt initiativ såklart, eftersom det är jag som vet när den är slut), så borde han väl ha lärt sig nu att vi bör ha sex ofta närmaste två veckorna i alla fall?
Ni kan säkert inte ge några svar? men jag behöver bara lite stöd och förståelse för min frustration. Känns som att jag förstör känslan varje gång jag säger att ?nu måste vi ligga i för jag är fertil?. Han jobbar mycket och jag är glad att han skjuter det åt sidan och till och med sover för lite för att vi ska försöka få till ett barn, men jag hade ändå önskat att jag inte behövde säga sånt varje månad för det får mig att känna mig så tjatig. Detta är ingen trög snubbe heller