• Wed 27 Oct 2021 12:43
    604 visningar
    1 svar
    1
    604

    Konstig ägglossning

    Hej!

    Tänkte att jag vänder mig till er för att se om någon haft liknande problem som mig, eller om någon har tips/råd..

    Jag gjorde en abort i April som jag verkligen ångrar. Jag och min partner bestämde därefter att vi skulle försöka få barn på nytt, och vi har försökt sedan Maj i år utan att det lyckats.

    Jag har alltid tidigare haft regelbunden cykel och tydlig ägglossning (ägglossningssekret och extrem värk i ena äggstocken)

    Men nu de senaste månaderna har ägglossningen varit försenad varje gång, två eller tre dagar ibland. Jag får positivt på ägglossningstester, men istället för att få värk i äggstocken som jag tidigare haft så får jag istället som kraftig mensvärk i livmodern (?)

    Vad är det frågan om? Jag känner inte igen min kropp alls längre och börjar fundera på om jag kan ha fått endometrios eller PCOS?

    Förra månaden fick jag positiva ägglossningstest i 8 (!) dagar och det värkte i äggstockarna under alla dessa dagar, men det ska ju inte ens vara möjligt att få positiva resultat i så många dagar.

    Visserligen kan det vara vaccinet som ställt till med rubbningarna men man börjar ju fundera om något kan vara fel?

    Jag vet ju också att de inte utreder förrän man försökt i ett år, så därför tänkte jag vända mig till er för att se om någon här vet vad det kan vara..

  • Svar på tråden Konstig ägglossning
  • Wed 27 Oct 2021 15:08
    #1

    Ingen som vet..?

    103 visningar men 0 svar.. ????

Svar på tråden Konstig ägglossning