• Robert 558

    Är padelfebern över?

    Hej.
    Är padelhysterin över? Ser via matchi att allt fler hallar ekar relativt tomma, jämfört med denna tiden förra året

    Samtidigt etableras nya hallar i en rasande takt. I min kommun med ca 40000 invånare finns nu 40 banor att välja på, (jämfört med sju förra året), och i kranskommunerna lika många. Så klart att det blir tomt, men även utan dessa nyetableringar har det svalnat. 

    Verkar som att flera aktörer nog tagit sig vatten över huvudet, eller tror du att alla kommer att överleva i en tid där intresset svalnar? 

  • Svar på tråden Är padelfebern över?
  • jeanette02

    Mm, undrar samma sak. I vårat samhälle har man slagit upp en hall. Mängder med lediga tider. Vi är är en liten miniby i en liten kommun förövrigt. Känns lite som bortkastade pengar. Då även kommunen bidragit med en ganska ansenlig summa för bygget. Resten är privat/företagsfinasierat och det är ju positivt . Själva kommunen i sig går på knäna på andra områden.

    Vet inte är det inte ganska dyrt kan jag tycka med 450 kr för ett pass? Vad vet jag. Ska iaf masa mig dit med familjen en dag och prova.

  • bananmilkshake
    jeanette02 skrev 2021-10-28 13:28:06 följande:

    Mm, undrar samma sak. I vårat samhälle har man slagit upp en hall. Mängder med lediga tider. Vi är är en liten miniby i en liten kommun förövrigt. Känns lite som bortkastade pengar. Då även kommunen bidragit med en ganska ansenlig summa för bygget. Resten är privat/företagsfinasierat och det är ju positivt . Själva kommunen i sig går på knäna på andra områden.

    Vet inte är det inte ganska dyrt kan jag tycka med 450 kr för ett pass? Vad vet jag. Ska iaf masa mig dit med familjen en dag och prova.


    450?! 
  • Robert 558
    jeanette02 skrev 2021-10-28 13:28:06 följande:

    Mm, undrar samma sak. I vårat samhälle har man slagit upp en hall. Mängder med lediga tider. Vi är är en liten miniby i en liten kommun förövrigt. Känns lite som bortkastade pengar. Då även kommunen bidragit med en ganska ansenlig summa för bygget. Resten är privat/företagsfinasierat och det är ju positivt . Själva kommunen i sig går på knäna på andra områden.

    Vet inte är det inte ganska dyrt kan jag tycka med 450 kr för ett pass? Vad vet jag. Ska iaf masa mig dit med familjen en dag och prova.


    Det är roligt, absolut värt att testa. Gissar att priserna kommer att sjunka dramatiskt för de som inte har en väldigt speciell hall. 
  • jeanette02
    Robert 558 skrev 2021-10-28 14:24:15 följande:

    Det är roligt, absolut värt att testa. Gissar att priserna kommer att sjunka dramatiskt för de som inte har en väldigt speciell hall. 


    Kollade lite nogrannare på Matchii nu, ska inte bara gnälla, der fanns även billigare tider. Från 200 kr, men de tider flest kan spela inklusive mig själv är det 450.

    Kan tänka mig att det är kul. Brukar annars spela lite tennis men på hobbynivå alltså :)

    Jag förstår priserna iofs det är många som privatinvesterat här. Vet inte hur det är på andra orter?
Svar på tråden Är padelfebern över?