• Linda5

    Hur anmäler man någon som förstör en hel tråd?

    Har varit inne i en tråd i Känsliga rummet och där finns en person som förstör hela tråden med dumma och dryga kommentarer. Har anmält ett inlägg som jag tror togs bort men hen har nog skrivit 30-40 st. Hur får man bort hela den personen ur tråden?

  • Svar på tråden Hur anmäler man någon som förstör en hel tråd?
  • Ginsinggeng

    Detta är ett forum folk får ha olika åsikter. Förstår inte varför det skulle vara ett problem?

  • Ginsinggeng
    Vdkdvd skrev 2021-10-28 16:34:26 följande:
    Förmodligen kristna
    Tycker det är så jäkla konstigt , om man nu inte kan hantera att folk kanske har andra åsikter vad gör man då på ett forum 

    Blev själv anklagad för att förstöra en tråd för jag var så fräck elak och nästa lika ond som Hitler enbart för jag inte håller med TS Lol
  • myskmalva

    Om du inte orkar anmäla alla inlägg personen skrivit så skriv i anmälan att personen tagit över tråden med mängder av inlägg. Har du tur hanteras ärendet av en ambitiös moderator som tar på sig att rensa hela tråden.

  • Embla twopointoh
    myskmalva skrev 2021-10-28 16:42:14 följande:

    Om du inte orkar anmäla alla inlägg personen skrivit så skriv i anmälan att personen tagit över tråden med mängder av inlägg. Har du tur hanteras ärendet av en ambitiös moderator som tar på sig att rensa hela tråden.


    Enligt min erfarenhet gör moderatorerna så lite jobb de kan. Om man anmäler att en person förstör en hel tråd kommer förmodligen de plocka bort hela tråden i stället för att ta bort alla störande kommentarer.
  • Embla twopointoh
    Linda5 skrev 2021-10-28 16:20:28 följande:

    Har varit inne i en tråd i Känsliga rummet och där finns en person som förstör hela tråden med dumma och dryga kommentarer. Har anmält ett inlägg som jag tror togs bort men hen har nog skrivit 30-40 st. Hur får man bort hela den personen ur tråden?


    Du får ursäkta, men jag tycker inte att "dumma och dryga" kommentarer är en giltig anledning för att anmäla inlägg. Att folk är otrevliga (eller att man tycker att de är otrevliga, vilket ju nödvändigtvis inte är samma sak) måste man kunna ta på ett forum som detta.

    Rena personliga påhopp och liknande är en annan sak, det ska man inte behöva tåla. Men jag upplever det som att vissa anmäler allt och alla som uttrycker andra åsikter än vad de själva råkar ha. Det är bara ett försök att tysta andra, och det är förkastligt.
  • Mortiscia80

    Som de andra säger är det individuella kommentarer man kan anmäla, men under Övrigt kan man också skriva att de borde titta på alla kommentarer från personen, så de kan se att hen bara är ute efter att bråka och provocera. Jag tror jag vet vem du tänker på och hen har en väldigt hätsk ton, även om de flesta kommentarerna inte går över gränsen. Något annat man kan anmäla för är "pajkastning" (under Övrigt) och då får man också säga till att de måste titta på många av personens kommentarer och inte bara en och en. Att sitta och raljera kan nämligen också gå över gränsen.

  • Mortiscia80
    Embla twopointoh skrev 2021-10-28 17:16:44 följande:
    Du får ursäkta, men jag tycker inte att "dumma och dryga" kommentarer är en giltig anledning för att anmäla inlägg. Att folk är otrevliga (eller att man tycker att de är otrevliga, vilket ju nödvändigtvis inte är samma sak) måste man kunna ta på ett forum som detta.
    Alla får ha sina åsikter, men det står också i deras regler att man ska tänka på hur man skriver (eller iaf något med den tanken bakom), särskilt i Känsliga rummet brukar de vara hårdare på det. Så man får tycka vad man vill om reglerna, men de finns till för att kunna ha ett trevligt forum. Vill man vara i ett forum där man ska behöva stå ut med sånt kan man ju hålla till på FB istället, där de verkar tillåta mycket mer.
  • Embla twopointoh
    Mortiscia80 skrev 2021-10-28 17:43:31 följande:
    Alla får ha sina åsikter, men det står också i deras regler att man ska tänka på hur man skriver (eller iaf något med den tanken bakom), särskilt i Känsliga rummet brukar de vara hårdare på det. Så man får tycka vad man vill om reglerna, men de finns till för att kunna ha ett trevligt forum. Vill man vara i ett forum där man ska behöva stå ut med sånt kan man ju hålla till på FB istället, där de verkar tillåta mycket mer.
    Naturligtvis är det en skala, och dessutom är det oerhört godtyckligt exakt vad som är dumt, drygt och/eller otrevligt, men någon tolerans för kommentarer som inte bara är hejarop, ryggdunkningar, rosa moln och enhörningar behöver man ha. Tyvärr finns inte den toleransen hos många, de tycker att en annan åsikt, även om den är uttryckt på ett sakligt sätt, är "obehaglig" eller "otrevlig".

    Nu vet inte jag vad TS åsyftar för "dumma och dryga" kommentarer, så jag resonerar allmänt.
  • SweeneyToad
    Embla twopointoh skrev 2021-10-28 18:05:58 följande:
    Naturligtvis är det en skala, och dessutom är det oerhört godtyckligt exakt vad som är dumt, drygt och/eller otrevligt, men någon tolerans för kommentarer som inte bara är hejarop, ryggdunkningar, rosa moln och enhörningar behöver man ha. Tyvärr finns inte den toleransen hos många, de tycker att en annan åsikt, även om den är uttryckt på ett sakligt sätt, är "obehaglig" eller "otrevlig".

    Nu vet inte jag vad TS åsyftar för "dumma och dryga" kommentarer, så jag resonerar allmänt.
    Jag håller inte med dig.
    Bara för att man ogillar otrevliga kommentarer eller personangrepp, betyder inte att man bara accepterar hejarop, ryggdunkningar, rosa moln, och enhörningar. 
  • Embla twopointoh
    SweeneyToad skrev 2021-11-06 11:04:40 följande:
    Jag håller inte med dig.
    Bara för att man ogillar otrevliga kommentarer eller personangrepp, betyder inte att man bara accepterar hejarop, ryggdunkningar, rosa moln, och enhörningar. 
    Det var inte det jag skrev, heller. Men vissa, inte alla men vissa, klarar dock inte av att hantera avvikande åsikter utan ser allt som inte är just hejarop och ryggdunkningar som otrevligt och anmäler sådant i syfte att tysta oliktänkande.
Svar på tråden Hur anmäler man någon som förstör en hel tråd?