Min man är en jävla mansbebis
Jag blir fan galen på min man. Min man jobbar, och jag är hemma och studerar samt jobbar hemifrån ibland. Vi har två barn tillsammans. Jag lämnar och hämtar alltid barnen för att jag är hemma. Jag är den som går på alla läkarbesök när vår dotter har tid hos sjukgymnast, logoped, läkare t.e.x. Även när han är ledig, går han inte för att han just säger att han inte vill göra sånt på sin lediga dag.
Han totalt skiter i hushållet, för att han jobbar ute. Han ställer inte ens tillbaka maten han tar ut från kylskåpet, han lämnar sin talrik på bordet, lämnar sina glas och tallrikar i vardagsrummet när han äter mellanmål el sallad t.e.x. Igår var han ledig, så jag frågade honom om han kunde hjälpa till med att städa hemma. Men han totalignorerade mig.
Även idag var han ledig, så han var borta i 4,5 h och träffade kompisar. Våra barn är förkylda så de är hemma från föris. Det första han gör när han kommer hem är att gnälla på tvätten, att den bara växer och växer. Förklarar för 100e gången att det är tvättmaskinen som suget och det tar superlång tid att tvätta och torka. Han börjar gnälla om sin skjorta som legat i tvätten och som ska tvättas ensam. Förklarar att jag prioriterar kläder som man kan slänga in tillsammans, och om han vill få sin skjorta tvättad, så kan han tvätta den. Han blir då galen och säger att huset alltid ser ut som skit, och det spelar ingen roll om jag pluggar. 8/10 ggr är huset fint Men jag kan hålla med om att det kan vara stökigt ibland. Jag förklarar att jag inte är någon hemmafru. Att jag betalar lån och räkningar precis som honom, och att han får hjälpa till med hushållet. Han blir då helt galen och börjar skrika att han minsann jobbar och inte kan komma hem och städa. Förklarade för honom att om han vill ha en piga, kan han skicka in skilsmässoansökan. Han var likadan när jag var deprimerad. Gnällde konstant om ALLT. Han gnäller fortfarande om ALLT.
Jag blir så JÄVLA irriterad på människan. Han anser alltså att JAG ska plocka undan efter honom eftersom att han jobbar. Jag blir så jävla lack!!
Vad ska jag göra med honom??? Det känns som att det blir värre och värre. Hur tacklar jag hans jävla krav att det ALLTID måste vara skinande rent och att han inte tänker lyfta ett finger pga att han jobbar?