• Sanlin90

Ni som använt natural cykles för att bli gravida

Hej!

Jag beställde nu hem natural cykles för vi vill ha ett barn till, ni som använt det, stämmer det helt 100% och hur länge tog det innan ni blev gravida?

Jag hoppas det ska funka, ibland vaknar dottern runt 1 och kommer över till oss sover sen till ca 07-07:30 funkar det att tempa vid den tiden?

• Svar på tråden Ni som använt natural cykles för att bli gravida
  • S23

Du skall tempa samma tid varje dag. Så troligen är det bäst att tempa när barnet vaknar på morgonen.

Hur väl det stämmer beror lite på hur regelbunden cykel du har. Min är väldigt regelbunden vilket gör att nc i princip alltid prickar in äl på exakt rätt dag

• Gasellen87

Jag använde NC när vi planerade vår trea. Tycker det funkade bra, man fick bra koll på kroppen. Skulle dock aldrig använda det som preventivmedel. Jag började i slutet av januari och blev gravid i mitten av maj. Så tog 3 cykler.

Som ovan säger så måste man tempa samma tid för det ska bli rätt. Har för mig att man även måste sova ett visst antal timmar i sträck. Men all info står väll i någon broschyr man får med. Lycka till, och hoppas det går snabbt :)

• MAKL

Som dom innan sagt så ska man tempa samma tid varje dag. +- 1-2 timmar har jag för mig att NC själva säger. Jag tycker att den hittade äl bra. Värt att tänka på är att NC bekräftar äl flera dagar efter äl skedde, vilket betyder att först efter några cykler av användning kan den visa förmodad äl och då även visa när du förmodat är som mest fertil.

Använde den i 8 månader utan att plussa och slutade sen eftersom jag tyckte den inte gav mig något mer än stress. Då hade jag redan väldigt bra koll på hur mina cykler såg ut så jag tyckte inte att den appen kunde ge mig något mer.

Svar på tråden Ni som använt natural cykles för att bli gravida