• Ankizzzz

    Helt ensam

    Hej! Lång historia kort, jag blev oplanerat gravid och är singel. Jag ska inte ens kunna få barn igen efter ett utomkvedshavandeskap så upptäckte detta efter vecka 9 då jag åkte in till gyn akuten, jag skulle aldrig klara av en abort men kommer man klara detta helt ensam?

    Pappan vet och vi har träffats efter han fick veta men säger inte mycket.

    Har barn sen tidigare, så vet vad jag ger mig in i men är så ensam. Finns det fler i denna situation? Kram

  • Svar på tråden Helt ensam
  • Rednas

    Hej!

    Jag tror absolut du fixar det! Eller jag vet att man gör det.

    Kanske pappan kommer att kliva in sen också, det blir aldrig

    som man tänkt sig, bara lite annat fantastiskt. Ta hjälp av folk

    runtomkring, kolla runt i ditt bostadsområde, kanske kan ni

    ha matlag. Det är många småbarnsföräldrar som vill ha avlastning

    i vardagen. Och många som är 2 från början går isär och så

    är dom ensamma varannan vecka. Du kan annars kolla på andra

    boenden? När man är gravid är också hormonerna på topp- tror det

    r lite meningen att man ska bli omhändertagen. Så allt känns såklart

    extra ensamt på grund av det. Men det kommer bli fint!

  • EliS86

    Hej!

    Blev också oplanerat gravid med exet och har även ett barn sedan tidigare. Valt att behålla och är nu i vecka 26. Det var väldigt mycket känslor och förvirring i början men nu har jag landat i mitt beslut och det har även pappan som initialt var emot. Kommer säkert bli tufft att vara ensam med två små men såg inget sätt där jag kunde avbryta graviditeten och leva med det beslutet givet min ålder och livssituation etc.

    Vill bara säga att du inte är ensam och att fatta det beslutet som känns rätt för dig, inte vad du känner dig pressad till.

  • EliS86
    Ankizzzz skrev 2021-11-10 17:58:57 följande:

    Tack ?


    Har även skapat en Facebook grupp för ensamstående gravida. Just nu är vi bara 3 deltagare men om du känner behovet av ett forum så kan jag skicka namnet på gruppen via pm.
Svar på tråden Helt ensam