Digitala möten vs fysiska?
Under Corona har alla fysiska möten blivit virtuella. De få som inte hade kameror fick det snabbt och kravet/förväntningen från chefens sida har varit att man skulle använda dem.
Nu ska vi tydligen tillbaka till fysiska möten. Personligen föredrar jag virtuella möten men chefen instämmer bevisligen inte.
Kan ni hjälpa mig att antingen se fördelarna med fysiska möten eller ge mig argument för varför vi ska fortsätta med virtuella möten?
Det gäller alltså internmöten av typen avstämningsmöten, informationsmöten osv. Inte möten där vi ska spåna/problemlösa (där ser jag fördelarna) utan bara möten där chefen är inblandad.
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2021-11-01 08:22
Jag undrar alltså främst om avstämningsmöten (vad har hänt den senaste veckan när det gäller diverse projekt, praktiska diskussioner är bannlysta) och informationsmöten (chefen håller monolog om avdelningens ekonomi, eventuella nyanställda osv). Interaktionen mellan deltagarna är alltså minimal.
Möten där man ska interagera, problemlösa eller liknande håller jag med om fungerar bättre fysiskt.