• Anonym (Ts)

Hur känns blindtarmsinflammation när man är gravid?

Vaknade för nån timme sen eftersom jag har jobbat natt. Sen jag vaknade har jag haft ont i höger sida längst ner i magen. Det gör inte ont hela tiden nu utan hugger till med kanske 5 min emellan.. Inte superont men blir ändå orolig. Mådde väldigt illa innan jag skulle sova också men mår fortfarande illa ändå (pga graviditeten) så svårt att veta om det är normalt eller inte. Nu när jag vaknade är det lite bättre med det.

Är gravid i vecka 25+2 och väntar mitt tredje barn.

Nån som haft blindtarmsinflammation under graviditeten? Eller som haft det annars också? Vad är de första symtomen?

Tacksam för svar!

• Svar på tråden Hur känns blindtarmsinflammation när man är gravid?
  • Anonym (Man50)

Ont i magen

Följd av illa mående och sedan kräkningar 10-15 ggr på några timmar och väldigt ont i magen

Går nog inte att ta fel på , till slut klarar man knappt att resa på sig

• Anonym (Ts)
    Anonym (Man50) skrev 2021-10-31 23:05:54 följande:

Ont i magen

Följd av illa mående och sedan kräkningar 10-15 ggr på några timmar och väldigt ont i magen

Går nog inte att ta fel på , till slut klarar man knappt att resa på sig

Tack för svaret och hoppas allt gick bra för dig!

Förstår , så var det ju inte riktigt för mig.. smärtan gick över efter några timmar men var ganska hård i magen så kan ha varit därför jag hade ont eller att barnet tryckte på nånting kanske.

Mår fortfarande illa till och från men det gör jag annars också (pga graviditeten fast jag är så långt gången)..

Så det var nog ingen fara
Svar på tråden Hur känns blindtarmsinflammation när man är gravid?