• Isaaa93

    Gå över tiden med andra barnet?

    Är gravid med mitt andra barn och är livrädd att få gå över tiden. Har beräknad förlossning om 6 dagar utan nåt tecken på att förlossningen är nära. Har inga förvärkar eller nånting... mitt första barn fick jag samma dag som hon var beräknad. Är de liten risk då att jag går över tiden denna gång? Nån som varit med om de?? Sista jag vill är att gå över tiden då jag har psykisk ohälsa med ångest varje dag

  • Svar på tråden Gå över tiden med andra barnet?
  • Anonym (M)

    Har ingen erfarenhet av just andra barnet då jag bara har ett men vill bara säga att jag hade exakt noll känningar innan min förlossning satte igång. Hade aldrig förvärkar, bara sammandragningar tex. Vaknade en morgon bara och då gick vattnet. Blev så förvånad :) 4 dagar före BF.

  • Tooja

    Det är nästan helt omöjligt att svara på, visst finns det en stor risk att du går över tiden, men du kan lika gärna föda innan BF.

    Min första kom tre dagar innan BF och min andra fyra dagar efter. Jag hade inga känningar innan det ?drog igång?. Känner flera som fött andra senare än första, men även tvärtom. Ställ in dig på möjligheten att du kan gå över tiden är mitt råd, prata med din barnmorska om varför du känner oro inför att gå över tiden så kan hon se till att du får stöd. Lycka till!

  • Buslur

    Hej!

    Jag var som du, livrädd för att gå över tiden med andra barnet. Mitt första föddes i vecka 41+6, dagen innan igångsättning efter en latensfas från helvetet där jag inte hade sovit på tre nätter. Blev inlagd ett dygn innan han föddes efter att inte ha kunnat sova eller äta på ett dygn...

    Jag har bett om tidigare igångsättning hela den här graviditeten, fått tre hinnsvepningar och är idag på BF+3. Var på undersökning idag och är inte ens mogen för att ta hinnorna... Ska till förlossningen på fredag igen och kommer då grina till mig igångsättning. Är själv sjukskriven för ångest och depression, vilket blir värre med denna stress över bebis.

    Hoppas du slipper gå över tiden!

Svar på tråden Gå över tiden med andra barnet?