• Tue 2 Nov 2021 06:31
    38160 visningar
    9 svar
    9
    38160

    Snurrigt med graviditetstecken

    Godmorgon familjeliv!

    Nu är det min tur att höra mig för om graviditetstecken, haha!

    Så lustigt, jag hade oskyddat sex söndag 24 oktober, beräknad ägglossning på tisdagen 26/10.

    Jag tog akut p-piller på måndagkväll 25/10 och tänker att jag får testa för graviditet längre fram.

    Enligt min app där jag försöker följa min ägglossning och mens, försköts sedan ägglossning till onsdagen men vet inte säkert.

    Hur som helst, bröstvårtorna har börjat spänna och ömma och idag efter morgonkisset blödde jag liiite grann från underlivet, bara lagom rosa liksom.

    Jag ska inte ha mens förrän tidigast nästa vecka ca 10 november.

    Vad tror ni?

    Alltså, jag har fött ett barn redan för snart 2 år sedan och kroppen har ju inte varit sig lik sen dess, lite oregelbunden mens och brösten känns konstiga lite av och an.

    Men nu vet jag inte...

    Så snurrigt, hehe!

  • Svar på tråden Snurrigt med graviditetstecken
  • Anonym (Akut p.pill­er)
    Tue 2 Nov 2021 06:56
    #1

    Så har jag också fått när jag har tagit akut p-piller och det är vanligt. Att dina bröst är ömma är inte konstigt då de också påverkas av hormoner. Här är biverkningar från FASS

    Liksom alla läkemedel kan detta läkemedel orsaka biverkningar men alla användare behöver inte få dem.

    Mycket vanliga (kan förekomma hos fler än 1 av 10 användare):

    Illamående

    Oregelbunden blödning innan nästa menstruation

    Smärtor i nedre delen av buken

    Trötthet

    Huvudvärk

  • Anonym (A)
    Tue 2 Nov 2021 07:17
    #2

    Ah!

    Nu när du säger det så... att jag inte tänkte på det...!

    Ja, då är det förmodligen ingen bebis på väg... Hm =/

  • Anonym (A)
    Tue 2 Nov 2021 12:30
    #3

    Men jag har funderat under dagen, varför skulle jag få biverkningar 7 dagar efter att jag tagit tabletten...?

    Jag har tagit dessa förr utan biverkningar, och nu 7 dagar senare får jag dessa symptom.

    Blöder fortf lite grann, men inte som vanlig mens.

  • Tue 2 Nov 2021 13:37
    #4

    Eftersom man inte kan ha symptom så tidigt är det inte gravsymptom.

  • Anonym (Varfö­r?)
    Tue 2 Nov 2021 14:54
    #5
    Jag är bara jag skrev 2021-11-02 13:37:53 följande:

    Eftersom man inte kan ha symptom så tidigt är det inte gravsymptom.


    Tycker dessa kommentarer från dig är så tröttsamma. Att ignorera massvis med kvinnors upplevelser är ignorant då massvis kan vittna om att de vetat att de är gravida innan ett test kan visa.
  • Tue 2 Nov 2021 15:51
    #6
    Anonym (Varför?) skrev 2021-11-02 14:54:27 följande:
    Tycker dessa kommentarer från dig är så tröttsamma. Att ignorera massvis med kvinnors upplevelser är ignorant då massvis kan vittna om att de vetat att de är gravida innan ett test kan visa.
    För att det är fakta. Embryot fäster 5-7 dagar efter äl, först efter det börjar hcg bildas och hcg måste upp i mätbar nivå innan man kan få gravsymptom. Man kan alltså inte ha gravsymptom 7 dagar efter äl. Du kan förneka fakta bäst du vill, joina kören som har gravsymptom 3 dagar efter äl och se plus 6 dagar efter äl bäst du vill, men det gör det inte till fakta för det. Så länge jag lever kommer jag komma med fakta och inte uppmuntra rena dumheterna. 
  • Anonym (Varfö­r?)
    Tue 2 Nov 2021 17:07
    #7
    +1
    Jag är bara jag skrev 2021-11-02 15:51:43 följande:
    För att det är fakta. Embryot fäster 5-7 dagar efter äl, först efter det börjar hcg bildas och hcg måste upp i mätbar nivå innan man kan få gravsymptom. Man kan alltså inte ha gravsymptom 7 dagar efter äl. Du kan förneka fakta bäst du vill, joina kören som har gravsymptom 3 dagar efter äl och se plus 6 dagar efter äl bäst du vill, men det gör det inte till fakta för det. Så länge jag lever kommer jag komma med fakta och inte uppmuntra rena dumheterna. 
    Två senaste trådarna du sa skrivit samma sak så har TS varit gravid.
  • Anonym (Akut p.pill­er)
    Tue 2 Nov 2021 20:22
    #8
    Anonym (A) skrev 2021-11-02 12:30:39 följande:

    Men jag har funderat under dagen, varför skulle jag få biverkningar 7 dagar efter att jag tagit tabletten...?

    Jag har tagit dessa förr utan biverkningar, och nu 7 dagar senare får jag dessa symptom.

    Blöder fortf lite grann, men inte som vanlig mens.


    För vissa kan det ta upp till 5-7 dagar beroende på cykeln man har. Om man läser på FASS så kan det ta upp till någon/några dagar men det är som sagt inte ovanligt att det kan dröja någon dag extra, man ställer ju till det med kroppen när man skjuter upp sin äl. Jag har tagit akut p.piller tre/fyra ggr och min kropp reparerar rätt starkt på det.

    Men ta ett test om nån vecka/några veckor för säkerhets skull.
  • Anonym (PP)
    Sat 6 Nov 2021 22:51
    #9

    Har tagit akut p piller några gånger och mått väldigt konstigt, yrsel, illamående osv. Sista gången tog jag pillret en dag innan beräknad ägglossning och här är jag, gravid i vecka 20. Min läkare förklarade att det var så nära inpå och därmed gav det ingen effekt. Jag valde dock att behålla barnet så det blev bra till slut men akut p pillret funkade inte för min del sista gången. De andra gångerna jag har tagit, har det varit några dagar innan äl.

Svar på tråden Snurrigt med graviditetstecken