Använder ni två dataskärmar eller bara laptop på erat jobb?
Använder ni två stationära skärmar på jobbet?
Täcker bara laptop?
Är det mer ska fult för ögonen att bara använda laptop än två stora skärmar som verkar inne?
Täcker bara laptop?
Är det mer ska fult för ögonen att bara använda laptop än två stora skärmar som verkar inne?
Är det mer skadligt för ögonen med bara laptop?
Laptopen sitter i dockan, sedan har jag två skärmar. Jobbar jag hemma tar jag bara laptopen med mig hem.
Hur är detta ett relationsproblem?
Laptopen sitter i dockan, sedan har jag två skärmar. Jobbar jag hemma tar jag bara laptopen med mig hem.
Jag använder 3 skärmar på jobbet.
Kör tre skärmar på hemma kontoret. Två st 27" i horizontalläge och en 23" vertikalt för läsning.
Bara en.
Är det laptop eller dataskärmar?
Är det laptop eller dataskärmar?
Täcker bara laptop?
På jobbet har vi aktivitetsbaserat så där kan vi välja om vi vill sitta vid två skärmar eller en större skärm eller i en fåtölj med laptopen.
Jag sitter oftast vid två skärmar då det är skönt att inte behöva byta mellan fönsterna.
Hemma har jag en stor skärm.
Jag ska snart få en lite större laptop på jobbet så då blir det kanske att man använder den lite mer.
På jobbet har jag 3 skärmar, jobbar jag hemifrån (fjärrstyr min dator på jobbet) har jag 2 skärmar.
Det går att jobba från min bärbara men vissa system, t ex brandväggen, är inte optimerad för en så liten skärm utan det blir ett evigt scrollande.
Hur många skärmar man använder beror väl på vad man arbetar med. Det är inte någon skillnad för ögonen om du använder laptopens skärm eller separata bildskärmar. Däremot påverkar det säkerligen ergonomin. Med fler/större skärmar slipper man scrolla eller växla fönster lika mycket, och det är lättare att anpassa vart man riktar blicken, så man inte belastar nacke och axlar onödigt mycket.
Har min laptop i en docka plus en megaskärm som är kurvad dör jag kan ha flera program öppna sida vid sida.
Hemma jobbar jag med en skärm som jag kopplar ihop med min laptop.
Har min laptop i en docka plus en megaskärm som är kurvad dör jag kan ha flera program öppna sida vid sida.
Hemma jobbar jag med en skärm som jag kopplar ihop med min laptop.
Hade två skärmar på kontoret på jobb, men har jobbat hemma sedan pandemin började och använder numer enbart laptop. Jag kommer in för möten och presentationer ett par gånger i veckan med laptop, men har inte längre eget kontor där. Kan boka arbetsstation som nog har ett par monitorer, men har inte gjort det ännu.