• Anonym (Dilemma)

HJÄLP Min pojkvän är ful

Det här kan låta jättehemskt men jag tycker min pojkvän är riktigt ful. Iallafall i ansiktet. Jag är tjej och 24 år, han 25, vi har varit ihop i lite över 4 år och bor ihop.

Anledningen att jag mår så dåligt över mina tankar är att vi ofta har kul ihop, vi är som bästa vänner, förstår varandra och har samma värderingar. Men jag kan bara inte känna mig attraherad av hans utseende, jag har egentligen aldrig varit det, men med nyförälskälsen så tänkte jag inte på det lika mycket.

Jag tycker det är jättejobbigt att ha dom här tankarna och det har gått så långt att jag skäms att vara med honom offentligt för att jag är orolig vad folk tänker. Jag skäms jättemycket, men jag är verkligen inte attraherad till själva ansiktet. Sexet däremot är bra, men jag tittar ju inte på hans ansikte så mycket då.

Ibland kryper andra tankar på mig om att jag skulle vilja dejta och ha sex med andra (han är första och enda personen jag haft sex med). Uppleva mer, speciellt nu när jag är ung, men så tänker jag att jag inte ska kasta bort det fina vi har bara för hans utseende. Jag har också märkt att jag känner mer såhär i perioder vi bråkar mycket.

Jag är en ganska känslig person men när vi bråkar blir han ofta ganska hetsig och arg, vilket gör att jag blir ängslig och typ stänger av, vilket bara gör honom ännu argare. Om jag säger att jag inte orkar bråka fortsätter han att pressa tills vi har diskuterat det hela i minst 1 h. Då känner han sig nöjd för att då har vi pratat ut och "löst problemet". Medan jag mest är utmattad och glad att bråket är över.

När vi har haft en period med lite bråk, där allt är bra har jag kommit på att jag inte tänker så mycket på utseendet ändå. Jag är fortfarande inte riktigt attraherad, men jag tänker inte lika ofta "gud vad ful han är". När vi har haft det sämre en period så växer problemet och jag får ångest över att jag har en så ful pojkvän.

Vi har det bra för det mesta och då har vi jättetrevligt ihop, men så fort vi bråkar tycker jag han är ful och elak och vill göra slut. Men jag är också rädd att inte hitta en lika bra partner igen.

Jag skäms men vet inte vad som är rätt, vi har ju ändå varit ihop 4 år, planerar hus och barn, samtidigt som jag inte gillar hans utseende. Ska man strunta i attraktion? Alla blir ju ändå gamla och fula nån gång?

• Svar på tråden HJÄLP Min pojkvän är ful
  • Q71

Ni är ju så unga!

Gör det du känner är bäst för dig. Att inte vara attraherad av sin partner är jobbigt. Det brukar dessvärre inte bli bättre med tiden, tvärt om.

Flytta för guds skull inte ihop och skaffa barn nu. Fundera på hur du vill ha ditt liv och handla där efter. 

Hälsar hon med erfarenhet.

• Anonym (T)

Jag vet inte vad du ska göra. Jag kände samma sak när jag var tonåring för min dåvarande. Det var näsan som störde. Det tog slut.

Har du tänkt på att barn ofta ärver utseende eller drag från sina föräldrar? Det kan mycket väl bli så att de eventuella framtida barnen blir väldigt lik sin pappa. Hur hade du då känt inför barnets utseende?

Mina barn är väldigt lik sin far utseendemässigt.

• Anonym (....)

Hans humör verkar vara ett större problem...jag skulle akta mig om jag vore du. Hans heta temperament kan gå över gränsen en dag och då kanske det inte bara är han som blir ful längre...

Lämna nu innan det hinner gå så långt.

• Anonym (Donna)

Erat förhållande låter inte särskilt bra det du har skrivit.Jag skulle rekommendera dig att inte skaffa barn nu med honom,det blir inte bättre.Hellre att du ser din värde och kan känna dig lyckliga i framtiden utan fult ansikte och massa jobbiga bråk.

• Anonym (A)
    Anonym (....) skrev 2021-11-03 17:52:41 följande:
    Hans humör verkar vara ett större problem...jag skulle akta mig om jag vore du. Hans heta temperament kan gå över gränsen en dag och då kanske det inte bara är han som blir ful längre...
    Lämna nu innan det hinner gå så långt.
    Håller med
  • Anonym (Lessy K)

Har han pengar? Om inte så lämna direkt. Fulhet kan vara tolereras om den som är ful har pengar och kan erbjuda dig ett bättre liv. Annas fattar jag inte vad i hela fridens namn du gör med han?!

Svar på tråden HJÄLP Min pojkvän är ful