• Reezmis

Hjälp!

Jag träffade en kvinna nu i april där vi hade ett par jätte bra månader, det gick väldigt fort i svängarna för det visade sig att hon var gravid. Det kom som en chock men vi bestämde att vi behåller det för vi båda ansåg att vi kom så pass bra överens om saker och ting och vi tycker verkligen om varandra. Nu i slutet på augusti har hon mått illa så som är vanligt för gravida, men hon är en helt annan person nu jag känner inte igen henne och hon rent av vara elak vissa gånger. Hon är i vecka 17 och har fortfarande problem med illamående. Hon bor för tillfället hos hennes mamma denna perioden då hennes mamma varit sjukskriven sedan september för att hon är rädd att inte klara sig själv under dagarna (min tjej är också sjukskriven). Men jag får inte röra henne på något vis hon rygga tillbaka så fort jag närmar mig jag får knappt en kram när vi ses, när jag försöker föra ett samtal får jag i princip bara "okej, ja, nej, mmh" till svars jag får inte ställa några som helst krav på henne för då sätter hon sig på tvären hon ha velat se mig mindre och mindre. Senaste tiden så har jag haft en klump i magen och känt att hon vill inte ha mig längre men när jag frågar henne så säger hon att jag är det bästa som hänt i hennes liv och att hon älskar mig så jag får ju ta henne på för sina ord. Jag jobbar på sjön så är borta vissa veckor men nu senast vi var ute så svimmade jag när jag skulle gå på mitt vaktpass och sov därefter i 15 timmar tills vi kom till kaj, därefter fick jag skjuts in till akuten och fick stanna där 24 timmar för att kolla kroppen/hjärtat. Det såg helt okej ut men fick till svara av den läkaren att det kunde bero på stress och att jag har mycket i livet ljust nu så kroppen sa stopp och behöver återhämta sig utbränd helt enkelt. Så förra veckan var jag hemma från jobbet och sov då 12-14 timmar om dygnet fram till torsdag då slog det om och nu kan jag inte sova för tankarna går kring allt detta med min tjej, oro och stress.. Jag tog kontakt med hennes mamma förra veckan för jag kände att jag kunde inte hantera situationen det känns som jag har diskmedel i händerna och allt jag tar i faller ur händerna utan att jag kan göra något åt det. Fick ett positivt svar tillbaka av hennes mamma så hon stöttar mig med och försöker hjälpa mig/oss så vi ska kunna träffas så mycket som möjligt.

• Svar på tråden Hjälp!
  • SaraL77

Ska ni verkligen behålla barnet?

• Reezmis
    SaraL77 skrev 2021-11-03 19:38:54 följande:

Ska ni verkligen behålla barnet?

Jag pratade om abort men då fick jag till svar att "vill du inte ha något med barnet att göra så behöver du inte men abort blir det inte" fruktansvärd känsla att ens få det i ansiktet. I samma diskussion frågade jag om hon verkligen älskar mig och att jag tycker vi ska prata om vår framtid tillsammans då fick jag även svaret "jag älskar dig nu men jag kan ju inte veta om jag gör det i framtiden" jävligt sårande vet inte vad som rör sig i skallen på henne. Aldrig mått så dåligt i hela mitt liv som jag gör nu.
  • Anonym (P)

Jag blev förändrad då jag vart gravid. Arg, lättirriterad, taggarna utåt. Det du kan göra är att visa att du finns där och ställer upp. Förhoppningsvis går det över efter förlossningen. Mitt ex gjorde inte det och vi gick isär då barnet var 5 månader. Så jag hoppas ni kan reda ut detta och att det blir bra.

Kan vara en god idé att gå och prata med någon, Ni två tillsammans.

• Anonym (A)

Om jag tänker på hur det varit/är för mig under graviditeten, som är planerad, så får min man inte heller röra mig. Jag mådde fruktansvärt illa och var helt slut pga det och blev rätt så lättirriterad under en period. Vissa dagar kan jag klara av lite närkontakt nu när illamåendet blivit bättre men av någon anledning så har jag jättesvårt för det fortfarande (ingen annan får röra mig heller). Min man tycker naturligtvis att det är jobbigt men det enda jag kan rekommendera är att ni lugnt pratar om hur ni båda känner. Eventuellt att ni behöver ta hjälp av någon utomstående.

Svar på tråden Hjälp!