• Anonym (Jaha)

    Missfall el blödning v 5

    Gravid 5+ 2 idag och började blöda.

    Ingen smärta, inga klumpar men fyllt en halv binda ungefär

    Bm tror det är mf. Jag frågar hur man vet det? Ska jag ta ett test el ul?

    Fick svar att jag nu ska avvakta 2 v göra ett nytt test i v 7+2 är det positivt kan man isf göra ul

    Någon som varit med om liknande? Känns som 2 jobbiga veckor. Borde inte mf kunna konstateras tidigare?

  • Svar på tråden Missfall el blödning v 5
  • svansmamman
    Anonym (Jaha) skrev 2021-11-04 14:33:46 följande:

    Gravid 5+ 2 idag och började blöda.

    Ingen smärta, inga klumpar men fyllt en halv binda ungefär

    Bm tror det är mf. Jag frågar hur man vet det? Ska jag ta ett test el ul?

    Fick svar att jag nu ska avvakta 2 v göra ett nytt test i v 7+2 är det positivt kan man isf göra ul

    Någon som varit med om liknande? Känns som 2 jobbiga veckor. Borde inte mf kunna konstateras tidigare?


    Jag har haft totalt tre missfall. Det första kändes inte alls och jag blödde heller inga klumpar. Jag pratade med min BM och fick därigenom ta blodprov med två dagars mellanrum för att kunna jämföra HCG. Mellan proven hade HCG minskat och missfall kunde därmed konstateras.  

    Det kan dröja länge innan HCG försvinner ur kroppen likväl som det för vissa går snabbt. Vid mitt första missfall tog jag gravtest nästan en månad efter den första blödningen men det var då positivt, Vid kontroll hos BM fick jag besked om att de trodde att det varit en tvillinggraviditet där det ena fostret stötts ut genom missfall och det andra nu fanns kvar. Någon vecka senare började jag dock blöda igen och fick ännu ett missfall. Efter det dröjde det bara en vecka innan gravtestet visade negativt. 

    Har du tidigare gjort något digitalt test med veckoindikator från cb? Om inte kanske du kan göra det med morgonurin imorgon, vänta en vecka och därefter ta ett nytt test. På så vis kan du lättare se om antalet veckor minskar eller ej och du slipper tyda streck på ett vanligt gravtest. 

    Uppdatera gärna om hur det går, tills vidare håller jag tummarna för dig och för att det inte är missfall! 
  • Anonym (4)

    Mina m.f de veckorna 6-7 har det aldrig varit nån tvekan om att det varit missfall. Jag har blött mycket, klumpigt och haft ont. Jag har även blött ganska mycket i v.7 och det var inte m.f. Skillnaden då var att blodet var rent, bara rött, tunt och jag hade inget ont. Tiden får utvisa hur det går för dig. Köp ett test med veckoindikator och testa imorron och om minst en vecka till.

  • Anonym (Jaha)

    Jo jag gjorde digital som visade 1-2 v för 2 veckor sen kanske kan prova igen när jag slutat blöda då

    Känns jobbigt att vänta 2 v

  • Anonym (4)
    Anonym (Jaha) skrev 2021-11-04 16:16:54 följande:
    Jo jag gjorde digital som visade 1-2 v för 2 veckor sen kanske kan prova igen när jag slutat blöda då

    Känns jobbigt att vänta 2 v
    Gör du det. VUL är för tidigt så det finns inte mycket mer att göra än vänta och ta sånt test.
  • Anonym (Jaha)
    Anonym (4) skrev 2021-11-04 16:16:04 följande:

    Mina m.f de veckorna 6-7 har det aldrig varit nån tvekan om att det varit missfall. Jag har blött mycket, klumpigt och haft ont. Jag har även blött ganska mycket i v.7 och det var inte m.f. Skillnaden då var att blodet var rent, bara rött, tunt och jag hade inget ont. Tiden får utvisa hur det går för dig. Köp ett test med veckoindikator och testa imorron och om minst en vecka till.


    Det är klarrött men har pågått sen i morse vilket jag tolkar som länge. Hur länge varande det när ?det bara var blödning? för dig?
  • Anonym (4)
    Anonym (Jaha) skrev 2021-11-04 16:59:39 följande:
    Det är klarrött men har pågått sen i morse vilket jag tolkar som länge. Hur länge varande det när det bara var blödning för dig?
    Jag blödde en vecka. Krävdes binda 2 dagar,sen trosskydd. Så inga små mängder direkt.
  • Anonym (Jaha)
    Anonym (4) skrev 2021-11-04 18:01:27 följande:

    Jag blödde en vecka. Krävdes binda 2 dagar,sen trosskydd. Så inga små mängder direkt.


    3 trosskydd sen i morse

    Du gjorde mig lite hoppfull nu
  • Anonym (4)
    Anonym (Jaha) skrev 2021-11-04 18:24:37 följande:
    3 trosskydd sen i morse

    Du gjorde mig lite hoppfull nu
    Jag håller en tumme! Många blöder mer eller mindre mängd blod och det är helt ofarligt.
  • Ebo88

    Jag är gravid i v.11+6 och har blött sen v.9. Ibland mer, ibland mindre och ibland ingenting. Idag mer än de andra dagarna. Gjorde vul i v.7+6, 9+0 och ett ultraljud förra fredagen och allt ser bra ut och fostret växer som det ska. Jag blödde förra graviditeten också och det gick bra. Slutade blöda runt v.14.

    Innan den graviditeten så fick jag ett ma. Började blöda i v.6+0 och det ökade konstant samt att jag inte kände mig gravid heller. I v.8+6 så började jag blöda mycket och fick ont, fick göra vul och det hade avstannat i v.6+0 ungefär. Två dagar efter vul så fick jag själva ma. Hade rätt ont och blödde mycket!

    Tar även två blodförtunnande medel som gör att blödningen är mer än vad det sn ses kanske hade vart.

    Hoppas allt går bra för dig

  • Anonym (Jaha)

    Tack för att ni delar. Jag blödde i ett dygn och nu har det avtagit.

    Tänker jag får ta regelbundna tester för att se om hormonerna sjunker.

    Magkänslan säger mf men det kan också vara pga att bm trodde det

  • Anonym (4)
    Anonym (Jaha) skrev 2021-11-05 08:51:05 följande:
    Tack för att ni delar. Jag blödde i ett dygn och nu har det avtagit.

    Tänker jag får ta regelbundna tester för att se om hormonerna sjunker.

    Magkänslan säger mf men det kan också vara pga att bm trodde det
    Det låter inte som ett uppenbart m.f i alla fall. Då brukar man åtminstone blöda som en vanlig mens. Men du får avvakta och testa så får du se. 
  • Anonym (Jaha)

    Det var ett uppehåll sen började det blödas slemmigt. Jag har tagit ett test och plusset är nu svagare. Får bli nya tag.

    Hur lång tid tar det tilll ett äl från ett mf?

Svar på tråden Missfall el blödning v 5