• WebCop

Bråck magmun / diafragma, stress / ångest, muskelryckningar / spasmer, magkatärr

Undrar om någon känner igen mina symptom och vad det har berott på i ert fall och hur ni blev friska?

Sedan många år tillbaka har jag ett bekräftat bråck på magmunnen och behöver äta omeprazol för att hålla detta i shack. Har endast haft lindriga besvär när jag glömt att ta medicin eller vid för mkt alkohol och fet mat.

Men, sedan två veckor tillbaka har jag haft konstanta ryckningar i övre delen av magen, i mellangärdet liksom och även lite utmed revbensbågarna. Har även en brännande känsla (molande värk) i mitten av magens övre del.

Och det som fick mig att flippa ur var när jag låg på rygg med huvudet lite neråt på min träningsbänk och gjorde sit-ups. Då var (är) det något som buktar ut från mellangärdet. Misstänker att detta kan vara brocket.

Övriga symptom är:
    - Stark oro / ångest
    - Tankar om cancer och döden
    - Värmebrus / stickningar i ansiktet och lite samma känsla i underarmar / händer 
    - Ballongmage som är spänd och lite gasig
    - Vet inte om jag är hungrig eller mätt
    - Minskad aptit
    - Sporadiska ryckningar i vader, lår och ena överarmen

Någon som känner igen sig?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2021-11-05 09:16
    Kan mina fysiska symptom orsakas av stress/oro/ångest?

• Svar på tråden Bråck magmun / diafragma, stress / ångest, muskelryckningar / spasmer, magkatärr
  • Anonym (Ugglan)

Om ditt bråck har förvärrats och inte längre är lindrigt så kan du ju behöva vård för det. 

Sök igen och förklara dina symptom/biverkningar.

• Anonym (R)

En del av symptomen får mig att tänka på magkatarr. Jag tycker att du ska boka in en läkartid

Ångest kan ge symptom som stickningar

Svar på tråden Bråck magmun / diafragma, stress / ångest, muskelryckningar / spasmer, magkatärr