• Anonym (...)

Hur se yngre ut och vad får någon att se äldre ut?

Rynkor behöver inte göra att man ser äldre ut. Finns de som inte har några rynkor som ser äldre ut än någon som har rynkor/fina linjer. En rynkfri 45-åring ser oftast ut att vara i 45-årsåldern ändå. Någon som fyllt ut rynkor med fillers och/eller botox ser forfarande lika gamla ut som innan. Jag som är runt 30 ser ifall någon är i min ålder, oavsett rynkor eller ej och jag har alltid rätt. Hur kommer det sig och vad ska man göra för att se yngre ut med tanke på att åldern oftast går att se även om man inte har rynkor? Är det klädstilen som gör att man ser yngre ut? Ansiktsform? Något annat?

• Svar på tråden Hur se yngre ut och vad får någon att se äldre ut?
  • Anonym (Antiage)

Klädstilen, håret, ansiktet och då oftast ögonen. Du har dock fel att fillers inte kan göra folk föryngrade, det finns olika sorters fillers nu, det finns tex de som är biohacking, där de sprutas in över hela ansiktet och lyfter upp osv, har man en bra fillerstant och denne lägger det rätt kan man pausa åldrande i många år. Sen plastikkirurgi, tex olika lyft, panna, nedre ansiktslyft osv. Men få vill ju lägga de pengarna som krävs. Mestadels är det lathet, efter en viss ålder orkar inte folk hålla uppe underhållet, så de klipper håret kort och har tråkiga kläder och slutar använda smink och ansiktskräm, och kvinnor hamnar i klimakteriet och det får en att bli ful om man inte tar hand om sig rätt. Sen kosten, äter du mycket animaliska produkter och mejeri åldras du snabbare. Och sen detta att folk varje sommar envisas med att pressa i solen, ljus hy ska inte solas på det sättet, det är skadligt och framförallt det åldrar det en som fan. Sen kan det gå för mycket på andra hållet, tränar du mycket och hårt och restriktiv med kalorier och annat så kommer du åldras fort och brutalt, Spec kvinnor och då främst i ansiktet, efter en viss ålder så tar träningen på ditt underhudsfett och detta kommer inte tillbaka, så många kvinnor får smala urholkade ansikten, kinderna försvinner och de blir fula och seniga, och oftast i kombination av solning. Den kombination springa, restriktiv med kalorier plus solning är ett säkert recept på att åldras i förtid

• Anonym (Gammal äldst)

Huden töjer sig med huden.Även om en 45- åring har knappt några rynkor,så ser man på hennes ansikte att hon inte är 30 år.

• KCL

Det är nog en kombination med hur man lever, hur man klär sig och gener. 

Jag har alltid blivit tagen för att vara mkt yngre och det hänger nog mkt på hur jag ser ut i ansiktet. Jag lever inte särskilt hälsosamt så det hänger nog på mina gener. Jag brukar skämta att min övervikt töjer ut rynkorna. 

• Anonym (...)
    KCL skrev 2021-11-05 10:53:40 följande:

Det är nog en kombination med hur man lever, hur man klär sig och gener. 

Jag har alltid blivit tagen för att vara mkt yngre och det hänger nog mkt på hur jag ser ut i ansiktet. Jag lever inte särskilt hälsosamt så det hänger nog på mina gener. Jag brukar skämta att min övervikt töjer ut rynkorna. 

Vilken ansiktsform har du och hur klär du dig?
  • Anonym (...)
    Anonym (Antiage) skrev 2021-11-05 10:28:16 följande:

Klädstilen, håret, ansiktet och då oftast ögonen. Du har dock fel att fillers inte kan göra folk föryngrade, det finns olika sorters fillers nu, det finns tex de som är biohacking, där de sprutas in över hela ansiktet och lyfter upp osv, har man en bra fillerstant och denne lägger det rätt kan man pausa åldrande i många år. Sen plastikkirurgi, tex olika lyft, panna, nedre ansiktslyft osv. Men få vill ju lägga de pengarna som krävs. Mestadels är det lathet, efter en viss ålder orkar inte folk hålla uppe underhållet, så de klipper håret kort och har tråkiga kläder och slutar använda smink och ansiktskräm, och kvinnor hamnar i klimakteriet och det får en att bli ful om man inte tar hand om sig rätt. Sen kosten, äter du mycket animaliska produkter och mejeri åldras du snabbare. Och sen detta att folk varje sommar envisas med att pressa i solen, ljus hy ska inte solas på det sättet, det är skadligt och framförallt det åldrar det en som fan. Sen kan det gå för mycket på andra hållet, tränar du mycket och hårt och restriktiv med kalorier och annat så kommer du åldras fort och brutalt, Spec kvinnor och då främst i ansiktet, efter en viss ålder så tar träningen på ditt underhudsfett och detta kommer inte tillbaka, så många kvinnor får smala urholkade ansikten, kinderna försvinner och de blir fula och seniga, och oftast i kombination av solning. Den kombination springa, restriktiv med kalorier plus solning är ett säkert recept på att åldras i förtid

Jasså, vilka fillers får folk att se yngre ut? På vilket sätt ser man på ögonen om någon är ung?
  • KCL
    Anonym (...) skrev 2021-11-05 10:57:12 följande:
    Vilken ansiktsform har du och hur klär du dig?
    Oval ansiktsform tror jag, men det är nog inte formen i sig som gör det. Klär mig väldigt alldagligt skulle jag påstå. Jeans och tshirt/blus typ. 
  • Anonym (alb)

Genetiken är den största delen.

Är snäppet över 40 och dom flesta gissar att jag är 7-10år yngre. Jag lever förvisso hälsosamt idag med både kost och träning men har tillbringat halva mitt liv i drogträsket och väldigt mycket solande i varmare breddgrader.

• Anonym (...)
    Anonym (Unicornen) skrev 2021-11-05 15:01:19 följande:

Hur gammal är jag då?

56?
  • Anonym (Unicornen)
    Anonym (...) skrev 2021-11-05 15:18:49 följande:

56?

Haha.. hoppas du skojar!?

Iallafall helt fel
  • Anonym (...)
    Anonym (Unicornen) skrev 2021-11-05 15:31:56 följande:

Haha.. hoppas du skojar!?

Iallafall helt fel

Sorry. Hur gammal är du?
Svar på tråden Hur se yngre ut och vad får någon att se äldre ut?