• Anonym (Ts)

Kan någon se vad man köpt på tradera?

Förutom säljaren då?

• Svar på tråden Kan någon se vad man köpt på tradera?
  • Anonym (J)

Ja tyvärr. Om säljare lämnar omdöme på dig så brukar det stå vilken annons det handlar om.

Jag har några gånger bett säljare att inte lämna omdömde av den anledningen.

Men. Det var för att jag hade personer i min närhet som visste vad jag hade som användarnamn på tradera. Annars hade de inte kunnat hitta det

• Anonym (Ts)
    Anonym (J) skrev 2021-11-05 14:52:28 följande:

Ja tyvärr. Om säljare lämnar omdöme på dig så brukar det stå vilken annons det handlar om.

Men. Det var för att jag hade personer i min närhet som visste vad jag hade som användarnamn på tradera. Annars hade de inte kunnat hitta det

Tack för svar! Men adressen står ju ändå? Så de kan se vem.man är.
  • Anonym (J)
    Anonym (Ts) skrev 2021-11-05 15:17:32 följande:

Tack för svar! Men adressen står ju ändå? Så de kan se vem.man är.

Alltså om någon skall kunna hitta dig på tradera så behöver de veta ditt användarnamn. Söker de på ditt namn eller adress så kommer de inte få upp ditt konto
  • Anonym (Ts)
    Anonym (J) skrev 2021-11-05 15:42:16 följande:

Alltså om någon skall kunna hitta dig på tradera så behöver de veta ditt användarnamn. Söker de på ditt namn eller adress så kommer de inte få upp ditt konto

Jag har mitt namn i användarnamnet och i den lilla by jag bor är det inte så svårt att lista ut vem jag är. Det står ju till och med vilken by jag bor i, kopplat till mitt användarnamn alltså
  • Anonym (J)
    Anonym (Ts) skrev 2021-11-05 15:45:19 följande:

Jag har mitt namn i användarnamnet och i den lilla by jag bor är det inte så svårt att lista ut vem jag är. Det står ju till och med vilken by jag bor i, kopplat till mitt användarnamn alltså

Ja alltså är det så att de lyckas luska fram ditt användarnamn så är det absolut så att någon kan råka se vad du handlar. Kolla om du kan byta användarnamn till något mer neutralt
  • Anonym (Ts)
    Anonym (J) skrev 2021-11-05 15:51:30 följande:

Ja alltså är det så att de lyckas luska fram ditt användarnamn så är det absolut så att någon kan råka se vad du handlar. Kolla om du kan byta användarnamn till något mer neutralt

Vet inte vad jag skulle ha som användarnamn. Känns oseriöst att ha ett namn som jag inte heter, de jag löper av får ju ändå reda på mitt fullständiga namn och adress.
  • Glinda från Oz
    Anonym (J) skrev 2021-11-05 14:52:28 följande:

Vad köper du som du skäms så mycket för?
  • Glinda från Oz
    Anonym (Ts) skrev 2021-11-05 16:59:18 följande:

Vet inte vad jag skulle ha som användarnamn. Känns oseriöst att ha ett namn som jag inte heter, de jag löper av får ju ändå reda på mitt fullständiga namn och adress.

De flesta har inte sitt riktiga namn utan namnet på sitt husdjur, ett blomnamn, initialer mm Själv har jag valt ett namn från en bokserie (som ingen heter i Sverige jag har kollat)
  • Anonym (Ts)
    Glinda från Oz skrev 2021-11-05 17:38:11 följande:

De flesta har inte sitt riktiga namn utan namnet på sitt husdjur, ett blomnamn, initialer mm Själv har jag valt ett namn från en bokserie (som ingen heter i Sverige jag har kollat)

Ändå svårt att komma på vad jag ska ha för användarnamn. Vill inte att det ska bli något jättetokigt och jag har dålig fantasi haha
  • Anonym (J)
    Glinda från Oz skrev 2021-11-05 17:36:14 följande:

Vad köper du som du skäms så mycket för?

Jag hade det problemet när jag var gravid och ännu inte hade berättat om detta och handlade bebiskläder på tradera. I övrigt handlar jag ingenting som är hemligt
Svar på tråden Kan någon se vad man köpt på tradera?