Bråk med familjen...
Är så ledsen. Jag och min sambo väntar vårat första barn, vilket vi givetvis är väldigt glada över. Dock blev vi lite osams med min familj idag. Vi träffades för att äta lite god mat och så, Sedan började mina föräldrar prata om att det ska bli kul med barnbarn och att de längtar. Jag sa dock att vi räknar kallt med att de ställer upp när vi behöver hjälp. Detta var tydligen provocerande för mina föräldrar. De sa att de kommer ställa upp på sina villkor, och en sådan sk "attityd" jag uppvisade idag inte är acceptabel och önskvärd. Vadå attityd? Jag tycker att i en familj hjälps man åt. Det är väl självklart? Min syster tycker också det var oförskämt sagt och menar att man inte kan räkna kallt med att ens föräldrar alltid ställer upp. Men jag tycker man gör det och både jag och min sambo står fortfarande fast vid att vi räknar kallt med att föräldrarna hjälper till. För våran skull. Precis som att vi kommer hjälpa dem när de behöver hjälp. Vad i mitt uttalande var så extremt provocerande? Jag fattar inte alltså. Och nu är mina föräldrar sura på mig och min sambo.