• Lilla psykologen

    Vad är det här....

    Hej!

    Villrådig.. tacksam för svar

    Behöver syn från andra, kanske ser det inte på rätt sätt.

    Vet inte hur jag ska börja.

    Det va första gången vi gick in på hans jobb, möte en av hans kvinnliga kollegor, vi hade ett trevligt samtal med henne om att han ska börja osv

    Var på en annan kollega rundar hyllan och får syn på min kille, med världens leende och säger hej, va kul å se dig osv sen får hon syn på mig, synar mig från topp till tå med rent ut sagt avsky i blicken, tittar tillbaka på min kille å säger surt "jag trodde du skulle komma själv"

    Jag blir helt ställd å tänker "va fan va det där om".

    Efteråt, när vi gått ut, fråga jag honom vad allt det där va om och berättar vad som just hänt (trots att han själv med) svarar han "Vadå, jag märkte inget". Pga hennes reaktion innan så "vad har ni haft ihop" ? Inget sa han,, senare kläcker han ur sig "hon är inte så snygg i verkligheten som på bilden"

    När han hade börjat jobba, märkte jag att vissa dagar betedde han sig annorlunda när han kom hem och pratade om den här andra kollegan om ditt å datt. Märkte också på han sätt prata, att han pratar privata saker med henne som jag inte anser hon har med att göra,

    Ett tag senare efter första incidenten, står vi och pratar med en annan kollega på samma ställe som första gången, så känner jag att han står å drar i mig, flera gånger, han visar tydligt att han vill gå bort till den andra kassan, som är lite dold från där vi står, jag inser rätt fort att han ska kolla om hon kollegan jobbar. Jag tröttnar å trycker iväg honom å säger med sur röst "sluta dra, gå bort dit då om du nu måste" du behöver inte bli sur säger han Tro fan jag blir när man har en som står å drar i en. Han går bort till den andra kassan, hon och är upptagen med en kund, jag tror att han ska vända på klacken och gå men nopp, han går till sidan av kunden å säger hej, hur är det, är allt bra?

    Jag ser och han ser att hon är upptagen med en kund, jag hör inte hennes svar men hon tittar ner och mot sin kund, och jag tar tag i handen å drar iväg honom.

    När vi kommer ut, ifråga sätter jag hans agerande att han bara va tvungen att gå fram å prata med henne, trots att hon är upptagen med en kund, man gör inte så säger jag sur, såg du inte att hon va upptagen med en kund.

    Jag skiter i kunden, säger han surt, man hälsar på sina kollegor,,

    Ja om de inte är upptagna, men du skulle bara fram å prata, det gör man när det inte finns några kunder, sen skiter du i att hälsa på dina andra kollegor.

    Mycket har hänt sen dess, kollegan hälsar inte på mig, om inte min kille är i närheten. Jag tröttnade en dag å skrev till henne å frågade vad det va för orsak till att hon inte kunde hälsa, mer än när min kille är i närheten.

    För ett litet tag sen, hon skriver till mig och frågar "Något som du ville säga till mig?" Jag undrar helt klart varför med frågetecken, var vid hon skickar en skärmdump som skrivits till henne. Varför hon skickar den till mig vet jag inte, jag påpekar att jag heter xxx om du inte visste det. Det visar sig att hon visat detta till min kille (på arbetstid) och säger till honom att det är jag som gjort det, och att jag är korkad och ett psykfall, att han borde skaffa sig en normal flickvän.

    Efter detta har hon pratat med chefen på arbetsplatsen och en/ flera kollegor om detta.

    Hans chef kom en dag och pratade med honom om va den kvinnliga kollegan hade sagt, han berättade det för mig och jag undrade varför hon pratar med chefen om det, och varför hon blandar in oss (min och min kille) i det hela.

    Killen har sedan pratat med chefen och sagt att han är krängt av sin kollegas agerande (kalla hans flickvän korkad osv) plus att hon pratat skit om mig till en/ flera kollegor. Så det blir en HR anmälan.

    Jag anser att om nu en kollega (egentligen vem som helst) pratar skit om min kille, skulle jag minska interaktionen med den personen så mycket som möjligt, för att markera starkt att jag inte acceptera att hxn pratar skit om honom och samtidigt kränker mig genom mitt val av kille.

    Men inte min kille, han fortsätter att prata med henne om saker som inte rör jobbet (jobbet är ett måste) men privata saker, dåtid, framtid.

    Råd??

    Vad tycker ni som läser?

  • Svar på tråden Vad är det här....
  • Anonym (S)

    Tycker....? De har ju flörtat med varandra fast han är upptagen och nu är hon sur för att hon inte får som hon vill.

  • Anonym (S)
    Lilla psykologen skrev 2021-11-06 17:35:50 följande:

    Hon ska ha en pojkvän, enligt min kille. Missade skriva in det.


    Det förändrar ingenting.
Svar på tråden Vad är det här....