• Anonym (Singelkvist)

Det bästa med att leva själv och vara singel?

Ja, jag älskar mitt singelliv!

När jag är singel kan jag

*låta disken stå tills jag orkar ta hand om den

*strunta i att bädda sängen (som dessutom är fräschare än att bädda ner alla kvalster)

* skita med öppen dörr

*släppa brakskitar och inte behöva bry sig om odören

*alltid äta dem jag är sugen på

*sova, slappa och göra det jag vill när jag vill (naturligtvis på min lediga tid)

Finns det något mer du som är singel tycker är toppen?
    Eller du som inte är det, vad skulle du uppskatta att få göra helt utan någon annans åsikter?
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2021-11-08 15:16
    Får väl lägga till lite!

* Att få ha det ekonomiska 100% ifred.
    * Att besluta om alla inköp, eller för den delen avyttring av ägodelar.
    * Att veta att allt jag ställt in i kylen finns kvar när jag vill ha det.
    * Att ha min kropp ifred och slippa förväntningar på sex.

Listan kan göras hur lång som helst!

Kort och gott, jag gör det jag vill när jag vill och behöver inte ta hänsyn till någon. Och det är oerhört skönt och befriande.
  • Svar på tråden Det bästa med att leva själv och vara singel?
  • Anonym (Vy)

Ja det allra bästa är att jag inte behöver oroa mig för att någon jävel är otrogen mot mig eller kommer lämna mig och därmed förstöra hela livet och tillvaron med tanke vad en skilsmässa/separation innebär både psykiskt, emotionellt, praktiskt och ekonomiskt. Behöver inte heller ha sex, tjafsa i vardagen, bli besviken för att en vuxen människa inte gör sin andel hemma, duscha varje dag eller träffa svärföräldrar/familj.

• SweeneyToad

Slippa bli misshandlad av ens partner. 

• Anonym (Sanna)

Som kvinna är det nog att slippa att jämt vara projektledaren och den som jämt ska ha koll på allt. Från räkningar, till lappar som ska in till skolan, till mannens frisörtid. Han förväntar sig, trots många diskussioner och bråk, att kvinnan håller reda på både stort och smått som berör honom och påminner regelbundet samt gärna förbereder vad som ska göras. Om något som berör honom (och kanske endast honom som tex då hans frisörtid) och det glöms bort så är det kvinnans fel för hon borde påminnt honom.

Mannen har dock inte alls samma uppgift att påminna kvinnan om stort och smått. Det skulle ju vara jättetokigt! Det får hon ju hålla reda på själv.

Sedan att slippa den allmänna besvikelsen över en partner som inte tar sitt ansvar för det gemensamma hushållet, barnen och relationen. Som inte intresserar sig för partnern eller ens ids komma ihåg när partnern fyller jämnt.

• Anonym (Singelkvist)
    Anonym (Vy) skrev 2021-11-07 11:40:59 följande:

Ja det allra bästa är att jag inte behöver oroa mig för att någon jävel är otrogen mot mig eller kommer lämna mig och därmed förstöra hela livet och tillvaron med tanke vad en skilsmässa/separation innebär både psykiskt, emotionellt, praktiskt och ekonomiskt. Behöver inte heller ha sex, tjafsa i vardagen, bli besviken för att en vuxen människa inte gör sin andel hemma, duscha varje dag eller träffa svärföräldrar/familj.

Så sant, glömde det där med sexbiten.
    Att slippa det är ju bara så befriande.
    Slippa händer på kroppen, jag gillar inte ens beröring längre.

Haha, och slippa svärföräldrar är också toppen!

En sak till, ingen blir sur om jag flirtar lite  eller bokar en spontanresa och drar till Mallis själv en vecka.
  • Anonym (Singelkvist)
    SweeneyToad skrev 2021-11-07 11:41:05 följande:

Slippa bli misshandlad av ens partner. 

Ja, det är ju en klar fördel. Fast nu lever de flesta ändå inte i våldsamma relationer.
  • Anonym (Singelkvist)
    Anonym (Sanna) skrev 2021-11-07 11:49:51 följande:

Som kvinna är det nog att slippa att jämt vara projektledaren och den som jämt ska ha koll på allt. Från räkningar, till lappar som ska in till skolan, till mannens frisörtid. Han förväntar sig, trots många diskussioner och bråk, att kvinnan håller reda på både stort och smått som berör honom och påminner regelbundet samt gärna förbereder vad som ska göras. Om något som berör honom (och kanske endast honom som tex då hans frisörtid) och det glöms bort så är det kvinnans fel för hon borde påminnt honom.

Mannen har dock inte alls samma uppgift att påminna kvinnan om stort och smått. Det skulle ju vara jättetokigt! Det får hon ju hålla reda på själv.

Sedan att slippa den allmänna besvikelsen över en partner som inte tar sitt ansvar för det gemensamma hushållet, barnen och relationen. Som inte intresserar sig för partnern eller ens ids komma ihåg när partnern fyller jämnt.

Oj, det låter som en jättetrist relation.

Det där med lappar till skolan eller för den delen gympakläder, eller utflyktsmatsäck... inte EN gång hände det att det inte var jag som hade koll på det.

Nu är mina barn vuxna och jag lever själv i en tvåa. Jag trivs SÅ himla bra och lovar att jag ALDRIG mer kommer dela dörrnyckel med någon.
  • Anonym (Happy)

Åh det finns så många saker som är toppen med att vara singel:

- Jag inreder mitt hem efter egen smak och städar/tvättar när jag känner för det.

- Jag har sängen för mig själv, ingen snarkande partner som förstör min nattsömn.

- Jag har sex på mina villkor, vilket 99% av gångerna innebär onani = orgasmgaranti. De gånger jag haft sex de senaste åren har jag blivit besviken, män i min ålder (47 plus minus 5 år) har ofta svårt att få upp den samt när den väl står tror de att kuken är guds gåva till kvinnan, 1 minut senare är det klart, att smeka eller slicka är inte aktuellt, trots att de själva gärna tar emot samma behandling.

- Jag slipper jobbiga bonusbarn. Många män i min ålder har vuxna ungar men har skaffat sig en ny kull och är således småbarnsföräldrar igen. Jag är ledsen men skrikande förskolebarn är jag klar med för läääänge sedan.

- Ekonomin. Jag har ett bra jobb med sjysst lön, när mina barn var yngre kostade de massor, nu försörjer de sig själva och jag kan spendera mina pengar på mig själv. Älskar att träna och resa!

- Jag äger min fritid, jag träffar mina vänner och barn när det passar mig. Det är så skönt att slippa skapa relationer till en partners vänner och släktingar, människor jag aldrig skulle umgås med annars.

Kan säkert komma på fler saker men detta får räcka för stunden.

• Anonym (Sanna)
    Anonym (Singelkvist) skrev 2021-11-07 12:18:19 följande:

Oj, det låter som en jättetrist relation.

Det där med lappar till skolan eller för den delen gympakläder, eller utflyktsmatsäck... inte EN gång hände det att det inte var jag som hade koll på det.

Nu är mina barn vuxna och jag lever själv i en tvåa. Jag trivs SÅ himla bra och lovar att jag ALDRIG mer kommer dela dörrnyckel med någon.

Jag tycker att det är helt fantastiskt att du skriver om detta. Fler behöver få höra att man inte behöver stanna i en relation som inte ger en något, samt att det faktiskt kan bli riktigt bra som singel.

Jag tror och vet att många är rädda för att vara själv, och därför biter ihop och stannar kvar. Ensamheten skrämmer något oerhört, men det behöver ju faktiskt inte alls bli så illa som man målar upp det i tanken.

Jag är väldigt glad att du trivs och mår bra.
  • Anonym (Singelkvist)
    Anonym (Happy) skrev 2021-11-07 12:39:53 följande:

Åh det finns så många saker som är toppen med att vara singel:

- Jag inreder mitt hem efter egen smak och städar/tvättar när jag känner för det.

- Jag har sängen för mig själv, ingen snarkande partner som förstör min nattsömn.

- Jag har sex på mina villkor, vilket 99% av gångerna innebär onani = orgasmgaranti. De gånger jag haft sex de senaste åren har jag blivit besviken, män i min ålder (47 plus minus 5 år) har ofta svårt att få upp den samt när den väl står tror de att kuken är guds gåva till kvinnan, 1 minut senare är det klart, att smeka eller slicka är inte aktuellt, trots att de själva gärna tar emot samma behandling.

- Jag slipper jobbiga bonusbarn. Många män i min ålder har vuxna ungar men har skaffat sig en ny kull och är således småbarnsföräldrar igen. Jag är ledsen men skrikande förskolebarn är jag klar med för läääänge sedan.

- Ekonomin. Jag har ett bra jobb med sjysst lön, när mina barn var yngre kostade de massor, nu försörjer de sig själva och jag kan spendera mina pengar på mig själv. Älskar att träna och resa!

- Jag äger min fritid, jag träffar mina vänner och barn när det passar mig. Det är så skönt att slippa skapa relationer till en partners vänner och släktingar, människor jag aldrig skulle umgås med annars.

Kan säkert komma på fler saker men detta får räcka för stunden.

Håller med om allt!
    Speciellt det där med småbarnspappor. För mig gäller det pappor till alla under vuxen och självständig ålder också.

Jag har haft hemmaboende barn i väldigt många år och är mer än klar med det. Hade styvbarn under en tioårig period... fattar idag inte hur jag orkade. Har absolut noll kontakt med dessa idag. Numera är även de vuxna iofs.
  • Anonym (Singelkvist)
    Anonym (Sanna) skrev 2021-11-07 12:41:04 följande:
    Jag tycker att det är helt fantastiskt att du skriver om detta. Fler behöver få höra att man inte behöver stanna i en relation som inte ger en något, samt att det faktiskt kan bli riktigt bra som singel.

Jag tror och vet att många är rädda för att vara själv, och därför biter ihop och stannar kvar. Ensamheten skrämmer något oerhört, men det behöver ju faktiskt inte alls bli så illa som man målar upp det i tanken.

Jag är väldigt glad att du trivs och mår bra.
    Tack!

Nej, jag ser absolut ingen mening i att stanna i en dålig relation. Min sista relation varade i elva år varav de sista var kärlekslösa. Vi var som två kompisar som levde ihop helt enkelt. Det kom att kännas jättefel till sist så jag föreslog lite snyggt en separation, trodde att han skulle säga nej men... han höll med. Så jag skaffade min underbara lägenhet (tog en jäkla massa år i bostadskö kan jag säga).

Så det är något jag säger till alla, stå i bostadskö! Du vet aldrig vad som händer i framtiden. 

Så från sambo med radhus i två plan njuter jag nu i en tvåa med havsutsikt! Jag har aldrig trivts bättre någonstans och aldrig (förutom mina barn) trivts i någons sällskap mer än mitt eget.
Svar på tråden Det bästa med att leva själv och vara singel?