• Haketorpett

    Gravid?

    Hej,

    Jag behöver bolla med någon utanför min bubbla!

    Ätit 2 omgångar med provera. Första omgången kom mensen innan jag hann äta sista tabletten.

    Nu i oktober åt jag hela kuren dag 15-24. Beräknad mens 28. Den 31/10 visar testet gravid 1-2.

    Måndag morgon vaknar jag med en liten blödning.

    Min första tanke är att det här är ett missfall.

    Men jag blöder mindre än en normal mens. Enbart använd tunna trosskydd (i vanliga fall använder jag ett paket tamponger vid mens). Blödningen avtog redan efter dag 2 och slutade helt dag 4.

    Har någon varit med om liknande och fortfarande varit gravid?

    Ringde BM, hon sa ta ett nytt graviditetstest om 3 veckor.

    Visst nu är de 2 veckor kvar men att leva i ovissheten tar kål på mig!

  • Svar på tråden Gravid?
  • Ellobi

    Förstår att det är orosamt för dig! Hur mår du annars i kroppen? Fått magsmärtor i samband med blödning, graviditetssymtom som avtagit?

    Håller tummarna för att du fortfarande är gravid.

  • Haketorpett

    Just nu inga symptom alls.

    Hade mensvärk i samband med blödningen.

    Kunde inte låta bli att ta ett test nu på morgonen och det är negativt.

    Så känns ju inte som nå annat än missfall tycker dock kroppen borde ha gett mig en kraftigare blödning.

  • Ellobi

    Tråkigt att gå igenom, men ändå skönt med besked!

    Hade precis som du en väldigt sparsam blödning när jag fick mitt missfall i augusti och hoppades därför att det ändå skulle gå vägen. Men två dagar efter att flytningen/blödningen startat, så försvann alla mina graviditetssymtom och då var det rätt solklart vad det var. När man läser om missfall får man uppfattningen att det blöder kraftigt men det gjorde inte jag. Vet inte om det kanske beror på hur långt gången man är?

  • Haketorpett

    Precis samma uppfattning!

    Skönt att det är någon mer än jag som upplevt samma även om de känns lite skumt.

    Bara hoppas att det tar sig nästa gång ????????

Svar på tråden Gravid?