• Anonym (Orolig)

Hjälp, är jag gravid?

Har gått på p-piller i ca 2,5 månad och för några dagar sedan har jag börjat få gravidsymtom. Ömma bröst, illamående, ont i magen och nu smakar maten konstig. Väntar på mensen, den kommer förmodligen imorgon men är så jävla orolig.

• Svar på tråden Hjälp, är jag gravid?
  • Anonym (Qw)

Det finns det ju ingen som kan svara på. Ta ett graviditetstest istället.

• Anonym (Orolig)
    Anonym (Qw) skrev 2021-11-08 13:53:50 följande:

Det finns det ju ingen som kan svara på. Ta ett graviditetstest istället.

Nej jag vet men vill bara ha lite stöd och höra om någon har fått samma biverkningar av p piller :/
  • svansmamman
    Anonym (Orolig) skrev 2021-11-08 13:35:15 följande:

Har gått på p-piller i ca 2,5 månad och för några dagar sedan har jag börjat få gravidsymtom. Ömma bröst, illamående, ont i magen och nu smakar maten konstig. Väntar på mensen, den kommer förmodligen imorgon men är så jävla orolig.

Jag har personligen inte fått de symptomen när jag ätit p-piller, däremot är symptom för graviditet på inget sätt egna utan kan lika väl bero på något annat. Det finns många som upplever ömma bröst, illamående, ont i magen osv i samband med mens. Om du tagit pillren som du ska i 2,5 månad borde det inte finnas någon risk men ta ett graviditetstest så vet du säkert. 
  • Mrs Moneybags
    Anonym (Orolig) skrev 2021-11-08 13:55:52 följande:
    Nej jag vet men vill bara ha lite stöd och höra om någon har fått samma biverkningar av p piller :/
    Du kan slå upp biverkningarna på Fass, om du söker på läkemedlets namn. 
  • Anonym (Testa dig)

Gör ett graviditetstest. Jag blev gravid trots p-piller, upptäckte i v 11 då jag plötsligt fick avsmak för kaffe som jag vanligtvis älskar.

• Anonym (Orolig)
    Anonym (Testa dig) skrev 2021-11-08 16:11:38 följande:

Gör ett graviditetstest. Jag blev gravid trots p-piller, upptäckte i v 11 då jag plötsligt fick avsmak för kaffe som jag vanligtvis älskar.

Ja, jag har test hemma men är så jävla rädd att det ska vara positivt. Kommer såklart ringa direkt för en abort.
  • Anonym (Orolig)
    svansmamman skrev 2021-11-08 15:53:15 följande:

Jag har personligen inte fått de symptomen när jag ätit p-piller, däremot är symptom för graviditet på inget sätt egna utan kan lika väl bero på något annat. Det finns många som upplever ömma bröst, illamående, ont i magen osv i samband med mens. Om du tagit pillren som du ska i 2,5 månad borde det inte finnas någon risk men ta ett graviditetstest så vet du säkert. 

Jag har varit väldigt noga med att ta samma tid varje dag. Två gånger som det blivit några timmar senare. Går på sockerpillerna och enligt kalendern ska jag få mens imorgon eller i övermorgon. Så jag ska vänta med testet.
Svar på tråden Hjälp, är jag gravid?