• Anonym (Ledsen)

Är det möjligt att tappa känslor på några dagar?

Jag har träffat en fantastisk tjej i några månader, vi är båda strax under 50år.

Allt har känts jättebra från båda håll, vi träffades senast i lördags och då berättade hon hur kär hon var vilket jag också är.

Vi har planerat in en resa till Maldiverna i februari på hennes initiativ vilket jag sett framemot.

Igår och idag har hon varit väldigt frånvarande och sagt att hon tycker allt gått för fort, jag har inte varit mer drivande än henne.

Jag har varit med om liknande för ett par år sedan och förstår inte hur känslor bara kan försvinna?

Det är tre år sedan jag skiljde mig och tjejen jag träffade nu hade varit singel i två år.

• Svar på tråden Är det möjligt att tappa känslor på några dagar?
  • Anonym (sådär)

Det tro inte jag heller att de gör och det har det förmodligen inte heller gjort i ditt fall heller. Hon har säkert gått och tänkt på det länge innan hon slutligen kläckte ur sig det. 

Och inte för att vara taskig men JA, har hon inte nämnt det tidigare så beror det antagligen på att det finns någon annan med i bilden...  just saying. 

• Tecum

Det är säkert inget som hänt på några dagar utan något hon funderat på länge men inte velat/vågat nämna. Hon har varit osäker men ändå velat få det till att fungera och kanske även intalat sig själv att allt är toppen. Är hon den spontana och glättiga typen är det ännu mer typiskt att agera så. Efter några månader har hon fått en mer tydlig bild båda av vem du är och vad hon känner. då är det inte konstigt att tvivel växer fram. Eller motsatsen, kärleken blir starkare.

Bara att avvakta och låta henne ta det i sin takt. Kanske bara en tillfällig svacka?

• Anonym (Ledsen)

Tack för svar, kan vara så men jag tror inte att det är någon annan man med i bilden.

Det konstiga är att hon har varit den som mest pratat om framtiden och precenterat mig för dina föräldrar och mormor förra veckan och nu verkar det vara en riktig kovändning om min känsla är rätt, vi ska ses på onsdag men min känsla är att det kommer ta slut då

• Anonym (sådär)
    Anonym (Ledsen) skrev 2021-11-08 17:09:34 följande:

Tack för svar, kan vara så men jag tror inte att det är någon annan man med i bilden.

Det konstiga är att hon har varit den som mest pratat om framtiden och precenterat mig för dina föräldrar och mormor förra veckan och nu verkar det vara en riktig kovändning om min känsla är rätt, vi ska ses på onsdag men min känsla är att det kommer ta slut då

Det är just av den anledningen som jag misstänker att det kan finnas någon annan med i bilden. Så snabba förändringar tror jag inte bara händer av sig självt utan någon annan med i bilden.
  • Anonym (Suck)

Vem har sagt att känslorna försvunnit...? Tänk om folk kunde LYSSNA på vad som sägs nån gång. Hon tycker bara att det har gått för fort framåt!

• Anonym (Ledsen)

Fast om man har den rätta känslan och är kär så tror jag inte kan tycker det går för fort så jag tror det ligger något annat bakom.

Jag skulle aldrig låtit henne träffa min son om jag inte hade rätt känsla och jag tycker det är konstigt att hon har den som tog initiativet förra veckan att precentera sin son och dotter för mig och några dagar senare verkar hon inte veta vad hon vill.

• Robert 558
    Anonym (sådär) skrev 2021-11-08 17:14:36 följande:
    Det är just av den anledningen som jag misstänker att det kan finnas någon annan med i bilden. Så snabba förändringar tror jag inte bara händer av sig självt utan någon annan med i bilden.
    Det tror inte jag heller. Så snabbt tappar man inte känslor, dom riktas bara om. TS, håller tummarna för dig att det löser sig bra.
  • Anonym (Casanova)
    Anonym (Ledsen) skrev 2021-11-08 17:41:49 följande:

Fast om man har den rätta känslan och är kär så tror jag inte kan tycker det går för fort så jag tror det ligger något annat bakom.

Jag skulle aldrig låtit henne träffa min son om jag inte hade rätt känsla och jag tycker det är konstigt att hon har den som tog initiativet förra veckan att precentera sin son och dotter för mig och några dagar senare verkar hon inte veta vad hon vill.

Ta det inte så allvarligt... ännu.

Det är normalt att få lite kalla fötter när du gör avgörande steg i livet. "Gör jag verkligen rätt nu?".

Ta ett diskret halvt steg tillbaka men straffa henne inte. Bete dig så vanligt du kan. Men kväv henne inte... dvs ett halvt steg tillbaka.
  • Anonym (Suck)
    Anonym (Ledsen) skrev 2021-11-08 17:41:49 följande:

Bull shit. Självklart är det för tidigt med gemensam semester efter bara några månader. Och sen att träffa varandras familjer osv, allt sånt är sånt som hon kan tycka bidrar till hur hon känner nu. Presentera för "barnen" gör man inte första halvåret i vilket fall.

Backa ett steg. Allt handlar inte om att ha träffat nån annan, men om du fortsätter med den här inställningen så kommer det garanterat vara det en annan dag.
  • Anonym (Suck)
    Robert 558 skrev 2021-11-08 17:45:07 följande:
    Det tror inte jag heller. Så snabbt tappar man inte känslor, dom riktas bara om. TS, håller tummarna för dig att det löser sig bra.
    Fler som inte kan läsa.... Hon har inte sagt att hon tappat känslorna!
Svar på tråden Är det möjligt att tappa känslor på några dagar?