• Mon 8 Nov 2021 19:24
    3332 visningar
    7 svar
    +1
    7
    3332

    Enbart två äggblåsor

    Snart 40 år och mitt uppe i vår första IVF (har två barn tack vare IVF med tidigare partner). Var på ultraljud i dag och blev såå besviken då det bara var 2 äggblåsor. Ska göra äggplock på fredag och behöver all pepp jag kan få.

    Fler med få blåsor som ändå fått ut ägg som blivit befruktade?

  • Svar på tråden Enbart två äggblåsor
  • Mon 8 Nov 2021 21:18
    #1

    Vid mitt senaste, och andra IVF, hade jag vid första ultraljudet bara tre eller fyra blåsor. Det hann dock komma några till så vid ägguttaget hade jag sju eller åtta folliklar. Så det kan finnas chans att fler växer till. Hoppas det är så för dig med!

  • Tue 9 Nov 2021 14:45
    #2
    misspiggi skrev 2021-11-08 19:24:47 följande:

    Snart 40 år och mitt uppe i vår första IVF (har två barn tack vare IVF med tidigare partner). Var på ultraljud i dag och blev såå besviken då det bara var 2 äggblåsor. Ska göra äggplock på fredag och behöver all pepp jag kan få.

    Fler med få blåsor som ändå fått ut ägg som blivit befruktade?


    Hej! Vad trist, men det behöver inte vara kört. Det kan komma fler till nästa ultraljud :) Hur stora var dina äggblåsor? Sa dom något om vad blodprovet va bra? Jag är 39, snart 40. Var också på mitt första ultraljud idag, på dag 6, jag hade 12 äggblåsor på en sida och 15 på andra, men dom var små bara 10 mm. Ska fortsätta med samma dos och komma på nytt ultraljud på fredag. Hoppas dom hinner växa sig.
  • Tue 9 Nov 2021 19:33
    #3

    Ja de två som fanns var 15 respektive 17 mm så de var tillräckligt stora för äggplock på fredag. Kliniken har egentligen minst tre st som krav men på grund av ålder får vi köra ändå vilket jag är tacksam för. Min läkare pratade om att höja dosen av Gonal-F om det blir ytterligare ett försök. Hur stor dos har du?

  • Tue 9 Nov 2021 20:37
    #4
    misspiggi skrev 2021-11-09 19:33:23 följande:

    Ja de två som fanns var 15 respektive 17 mm så de var tillräckligt stora för äggplock på fredag. Kliniken har egentligen minst tre st som krav men på grund av ålder får vi köra ändå vilket jag är tacksam för. Min läkare pratade om att höja dosen av Gonal-F om det blir ytterligare ett försök. Hur stor dos har du?


    Okey, hoppas att det går bra på äggplocket. Du kan ju ha bra kvalitet på dom :) jag har haft dos 200E i tre kvällar och 3 kvällar 150. Ska fortsätta på 150 tills på fredag, ska på andra ultraljud då.
  • Tue 9 Nov 2021 22:00
    #5

    Lycka till, och tack för pepp! ?

  • Wed 17 Nov 2021 14:34
    #6
    misspiggi skrev 2021-11-09 22:00:06 följande:

    Lycka till, och tack för pepp! ?


    Hur har det gått för dig? Jag var själv på äggplock idag och av 16 blåsor hade jag bara fyra ägg och inte säkert att den var mogna. Får höra i morgon om något av dem blivit befruktade. Känns trist och hopplöst.
  • Sat 20 Nov 2021 10:58
    #7

    Hej Jag är dryga 40 år. Har två barn sedan tidigare. Jag och min sambo har genomgått en ivf och där svarade jag jätte bra på behandlingen. 225 Gonal F ökade till 300 sista dagarna. 10 st ägg plockades ut. 8st befruktades men vi fick bara en till frysen. Återföring på dag 3 som tyvärr slutade att jag började blöda :(

    Andra behandlingen 300 Gonal F vet inte varför dom ökade till 300 då jag svarade jätte bra och det blev fullpott på första.

    I To var jag på UL för att se och planera in äggpmocket. Jag hade 1 stor äggblåsa på vä och 2st jätte små på hö. Blev så besviken :( inget äggplock alls denna gång. Vet inte varför det gick såhär. Fick iaf ta Ovitrelle och hoppas vi lyckas på naturlig väg denna gång.

    Någon annan som varit med om liknande..

    Allt känns bara så hopplöst och det tar så på krafterna. Kram till er alla som kämpar

Svar på tråden Enbart två äggblåsor