• Anonym (Kaffedraken)

    Glömde testet..5 timmar efter- starkt plus?!

    Jag är lite i chock, jag blev så paff när jag tog upp testet som jag tog tidigare ikväll och det såg ut såhär..

    Gjorde testet runt kl 20.00, efter 1-2 min tittade jag på det och tyckte det såg negativt ut, då va bakgrunden iochförsig fortfarande lite blå.

    La undan testet och glömde helt bort det, kom på det och skulle slänga det men när jag kollar på det så är det ett starkt plus?!

    Kan det bli såhär starkt felaktigt plus efter 5 timmar?

  • Svar på tråden Glömde testet..5 timmar efter- starkt plus?!
  • Anonym (Kaffedraken)

    Tyvärr ogiltigt. Måste läsas av inom tiden som står, läs bruksanvisningen.

  • Anonym (Kaffedraken)

    När testen ligger så länge så visar de ofta positivt, tyvärr

  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Ogiltigt) skrev 2021-11-09 04:34:10 följande:

    Tyvärr ogiltigt. Måste läsas av inom tiden som står, läs bruksanvisningen.


    Det förstår jag också, jag undrade mer om det va möjligt att det skulle kunnat visat plus innan tiden va över och att det sen blivit starkare samt om det va möjligt att det verkligen blir såhär starkt plus bara för tiden gått över.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Felaktigt) skrev 2021-11-09 04:37:25 följande:

    När testen ligger så länge så visar de ofta positivt, tyvärr


    Tack för ditt svar. Så konstigt att det visade så starkt bara tycker jag :(
  • Anonym (Kaffedraken)

    När testar du dig i förhållande till BIM/ÄL? Som de övriga skrivit kan man inte lita på ett resultat efter så många timmar, därmed inte sagt att testet inte visade positivt inom tiden eller att du inte är gravid.

  • Anonym (Kaffedraken)
    svansmamman skrev 2021-11-09 07:56:59 följande:

    När testar du dig i förhållande till BIM/ÄL? Som de övriga skrivit kan man inte lita på ett resultat efter så många timmar, därmed inte sagt att testet inte visade positivt inom tiden eller att du inte är gravid.


    Tack för ditt svar, fick en liten mens/blödning vid BIM, den varade 2 dagar, är på ÄL+18 om mensen nu inte va mens. Tog test för jag kännt mig illamående i 2 dagar men får ta ett nytt test idag och kolla inom avläsningstiden. :)
  • Anonym (Kaffedraken)
    Lily89 skrev 2021-11-09 08:05:19 följande:
    Tack för ditt svar, fick en liten mens/blödning vid BIM, den varade 2 dagar, är på ÄL+18 om mensen nu inte va mens. Tog test för jag kännt mig illamående i 2 dagar men får ta ett nytt test idag och kolla inom avläsningstiden. :)
    Okej då förstår jag! Det låter klokt, ta ett digitalt test om möjligt. Allra helst med morgonurin för att få ett så rättvisande resultat som möjligt. 

    Uppdatera gärna med hur det går för dig! 
  • Anonym (Kaffedraken)

    Från en som testat säkert 150 gånger de senaste 7-8 åren kan jag säga att jag aldrig haft så starka "färgrester" från negativa tester några timmar efter avläsningstiden OM testen varit negativa. Så jag är benägen att tro att du är gravid, även fast du såklart inte ska lita på ett plus så länge efter testtiden... Testa igen men digitalt

  • Anonym (Kaffedraken)

    Tyvärr kan det mycket väl va negativt med så starka streck efter så lång tid. Har själv fått så och det va inget snack om att det va negativt då jag inte fick tillstymmelse till streck igen när jag testade dagen efter.

    Digitalt eller annat märke än cb skulle jag rekommendera så deras test med streck ofta ger falska positivt.

  • Anonym (Kaffedraken)
    fjanten skrev 2021-11-09 10:20:00 följande:

    Från en som testat säkert 150 gånger de senaste 7-8 åren kan jag säga att jag aldrig haft så starka "färgrester" från negativa tester några timmar efter avläsningstiden OM testen varit negativa. Så jag är benägen att tro att du är gravid, även fast du såklart inte ska lita på ett plus så länge efter testtiden... Testa igen men digitalt




    Besviket nog så kan jag inte se något på nya testet.

    Uppenbarligen är det möjligt att få så starkt plus efter avläsningstiden trots allt. *ledsen*
  • Anonym (Kaffedraken)
    Lily89 skrev 2021-11-09 11:00:54 följande:


    Besviket nog så kan jag inte se något på nya testet.

    Uppenbarligen är det möjligt att få så starkt plus efter avläsningstiden trots allt. *ledsen*
    Testade du med morgonurin? Om inte behöver det ju inte vara kört, i början har koncentrationen hormon väldigt stor betydelse för om testet visar positivt eller ej. 
  • Anonym (Kaffedraken)
    svansmamman skrev 2021-11-09 11:14:10 följande:

    Testade du med morgonurin? Om inte behöver det ju inte vara kört, i början har koncentrationen hormon väldigt stor betydelse för om testet visar positivt eller ej. 


    Ja, precis. Jag har oftast inte orkat hålla på att försöka tyda otydliga streck heller, utan gjort digitalt med morgonurin. Då får man svaret "tolkat och klart" åt en
  • Anonym (Kaffedraken)
    svansmamman skrev 2021-11-09 11:14:10 följande:

    Testade du med morgonurin? Om inte behöver det ju inte vara kört, i början har koncentrationen hormon väldigt stor betydelse för om testet visar positivt eller ej. 


    Ja det gjorde jag.. Tycker det är så skumt att det kan bli så starkt plus i efterhand bara om man nu inte är gravid :(
  • Anonym (Kaffedraken)
    Lily89 skrev 2021-11-09 13:22:18 följande:
    Ja det gjorde jag.. Tycker det är så skumt att det kan bli så starkt plus i efterhand bara om man nu inte är gravid :(
    Jag förstår dig men det är ju rätt vanligt, därav anledningen till att resultat efter testtid inte är tillförlitligt. Men om än du testade med morgonurin kan ju urinen ha varit för utspädd om du druckit mer än dagen innan. Nu borde testet ändå visa rätt vid ÄL+18 men det räcker ju med att du misstagit ÄL med någon dag för att det inte ska vara omöjligt. 

    Du kan ju givetvis vänta ett par dagar och ta ett nytt, men digitalt, test och se. Utifrån det du beskriver var det förmodligen mensen du fick vid BIM och att du därmed inte är gravid. Illamående kan ju komma av andra skäl än graviditet. 

    Jag håller tummarna för att du snart får ett positivt test! Hjärta
  • Anonym (Kaffedraken)
    Lily89 skrev 2021-11-09 13:22:18 följande:

    Ja det gjorde jag.. Tycker det är så skumt att det kan bli så starkt plus i efterhand bara om man nu inte är gravid :(


    Ja, så pass starkt brukar det inte bli av färgrester!
Svar på tråden Glömde testet..5 timmar efter- starkt plus?!