• Anonym (Knäckt)

Han jävlas in i det sista!

Jag har levt tillsammans med denne man i många år nu. Han har hotat så många gånger att kasta ut mig och att jag måste flytta, när vi blir ovänner. När jag sa att det inte är lätt att hitta hyresrätter i en storstad, så sa han att det är mitt problem.  Till slut så hittade jag en lägenhet förra året, som jag ville flytta in i eller hyra ut i andra hand så att jag iaf har något ifall han skulle hota med att jag måste flytta ut igen.
    När han fick veta om lägenheten så blev allt ännu värre mellan oss, eftersom han vill ha kontrollen. Han litar inte på mig i stan och särboskap kommer inte på frågan enligt honom. Därför bodde kvar med honom i huset och hyrde ut min lght. Men han har hela tiden tjatat om att min lägenhet måste bort, för annars kan vi inte ha det bra. Jag stod på mig att ha den kvar så länge vi inte får det lugnt och bra i förhållandet.

Efter många turer så sa han återigen i lördags efter något helt oväsentligt bråk att jag ska genast skriva över mig på min lght och flytta ut nu nu nu!!! Jag bad honom lugna ner sig, eftersom hans barn var hemma. Vi behöver ju inte utsätta dem så de ser på när jag packar. Vi kunde väntat till söndagkvällen eller måndagen. NEj! Han sa att han skulle hjälpa mig flytta NU! Så jag började packa i panik, han tvingade mig skriva över mig på min andra adress, han tog nycklarna. Sen plötsligt när jag lastat mina kartonger och saker på hans släp....så sa han att han inte alls tänker hjälpa mig med flytten! att han bara ville att jag skulle skriva över mig på min adress, men att han aldrig bett mig flytta.

Jag höll på att bli galen!! Nu stod jag där med saker! Körde in till min lght med så mycket saker som fick plats i bilen och lämnade de stora sakerna.

Igår var han efter många om och men snäll nog att lämna vissa saker, men sa att inte allt fick plats. Så nu idag skall han lämna resten säger han. Jag mår så dåligt idag.

Han skyller fortfarande på mig att det är mitt fel alltihop som inte vill och kan bo med honom och hans barn. Att jag är egoisten som vill flytta. Jag har sagt att jag gärna är särbo, men då säger han att det kan jag glömma.

Mår så dåligt idag, för nu vet jag att det är definitivt.

• Svar på tråden Han jävlas in i det sista!
  • Fjäril kär

Stå på dig! Du vet att flytta är enda alternativet för dig. Jag har läst din andra tråd och vet att det bara kan bli värre.

• Anonym (Kvinna 39)

Jag kommer också ihåg den andra tråden, BRA att du stod på dig om lägenheten!! Och det visar sig nu med skrämmande tydlighet att det var helt rätt! När du fått dina saker så ha aldrig någonsin mer kontakt med honom, be honom dra åt helvete!

• Anonym (Separerad)

Lider med dig. Har varit i liknande situation där min man vid ett antal tillfällen krävde att jag skulle flytta samma dag (utan att jag hade någonstans att flytta och med två barn som givetvis borde förberedas på en skilsmässa om så skulle ske). Dagen efter när jag sökte bostad så ändrade han sig alltid.... Men till slut så skilde vi oss ändå Det är extremt påfrestande att leva med dessa "hot" hängande över sig!!

Men nu har du en lösning och du är på väg ut. Genomför separationen utan att försöka hitta en samsyn kring vems fel det är. Se till att lös det praktiska först och om ni båda vill kan ni sedan diskutera problemen. Men ofta är det nog ingen idé. Har ni inga barn ihop så är det nog inte värt arbetet - utan gå vidare och hitta någon som du kan leva ett lugnt liv ihop med. Fy för människor som agerar i affekt.

• sextiotalist

Jag säger bara grattis. Jättebra att du kommit ifrån denna dysfunktionella relation och familj. Nu är det att slicka såren, bryta ihop och komma tillbaka. Om ett tag kommer du tacka din lyckliga stjärna att du inte har honom i ditt liv längre.
    Ta bort honom från alla sociala medier, så att du inte blir översköljd av bilder. För nog sjutton kommer han lägga ut bilder på varenda kvinna han träffar (även om det inte blir något) för att jävlas med dig

• Qami

Du måste bort från denna hemska person. Förstår att det är skitjobbigt nu men ditt framtida jag kommer tacka dig!

• FannyN

Du kommer att bli så glad och må så mycket bättre när allt är klart!

Det du mår dåligt är bara naturligt om en har normalt känsloliv.

Det är inte normalt att i en relation hota eller slänga ut varandra. Ingen normal vill stressa någon så. Det är psykisk misshandel. I ett bra förhållande kan man även bråka bra! En bra person som vill göra slut planerar separationen så det ska fungera! Det du är med om är ju sjukt!!

Nu ska du stå på dig. Tänka på annat än den här separationen också. Göra saker du mår bra av. Vara snäll mot dig själv och göra det mysigt i ditt eget hem. Även o. Du sitter på golvet med en kartong som bord och äter fryspizza så tänd ljus och lyssna på en rolig ljudbok. Ta tillvara att du äntligen är av med honom.

Han säger nu att särbo kan du glömma men när du är i mål kommer han klänga på dig. Du kommer till en dag då inte ens förstår hur det kändes idag. Vi är många som varit exakt där och tycker det är enbart pinsamt nu hur lite vi stod upp för oss själva. Jag finns på pm om du vill.

• Anonym (bravo)
    Anonym (Knäckt) skrev 2021-11-09 09:18:32 följande:

Jag har levt tillsammans med denne man i många år nu. Han har hotat så många gånger att kasta ut mig och att jag måste flytta, när vi blir ovänner. När jag sa att det inte är lätt att hitta hyresrätter i en storstad, så sa han att det är mitt problem.  Till slut så hittade jag en lägenhet förra året, som jag ville flytta in i eller hyra ut i andra hand så att jag iaf har något ifall han skulle hota med att jag måste flytta ut igen.
    När han fick veta om lägenheten så blev allt ännu värre mellan oss, eftersom han vill ha kontrollen. Han litar inte på mig i stan och särboskap kommer inte på frågan enligt honom. Därför bodde kvar med honom i huset och hyrde ut min lght. Men han har hela tiden tjatat om att min lägenhet måste bort, för annars kan vi inte ha det bra. Jag stod på mig att ha den kvar så länge vi inte får det lugnt och bra i förhållandet.

Efter många turer så sa han återigen i lördags efter något helt oväsentligt bråk att jag ska genast skriva över mig på min lght och flytta ut nu nu nu!!! Jag bad honom lugna ner sig, eftersom hans barn var hemma. Vi behöver ju inte utsätta dem så de ser på när jag packar. Vi kunde väntat till söndagkvällen eller måndagen. NEj! Han sa att han skulle hjälpa mig flytta NU! Så jag började packa i panik, han tvingade mig skriva över mig på min andra adress, han tog nycklarna. Sen plötsligt när jag lastat mina kartonger och saker på hans släp....så sa han att han inte alls tänker hjälpa mig med flytten! att han bara ville att jag skulle skriva över mig på min adress, men att han aldrig bett mig flytta.

Jag höll på att bli galen!! Nu stod jag där med saker! Körde in till min lght med så mycket saker som fick plats i bilen och lämnade de stora sakerna.

Igår var han efter många om och men snäll nog att lämna vissa saker, men sa att inte allt fick plats. Så nu idag skall han lämna resten säger han. Jag mår så dåligt idag.

Han skyller fortfarande på mig att det är mitt fel alltihop som inte vill och kan bo med honom och hans barn. Att jag är egoisten som vill flytta. Jag har sagt att jag gärna är särbo, men då säger han att det kan jag glömma.

Mår så dåligt idag, för nu vet jag att det är definitivt.

Jag minns att du skrivit förr, så jag säger också BRAAAAAAAA, att du nu flyttar. Hoppas verkligen du blockar honom när allt är klart och aldrig ser dig om igen. Det var inte sunt, det ni hade. Jag hoppas du förstår det. 
  • Anonym (Knäckt)
    Emmy3895 skrev 2021-11-09 11:27:23 följande:

Du har blivit utsatt för någon som har en psykisk störning, narcissistisk personlighetsstörning, borderline etc. Personen har manipulerat dig i många år och tappade kontrollen när du skaffade en egen lgh, personen har livnärt sig på att ha makten över dig då denne vet att du hade åkt ut på gatan innan du skaffade lgh, detta är INTE en person du vill ta ditt liv. Du kommer må dåligt och känna stor skuld och klandra dig själv, men det är falska känslor, din hjärna som är normal reagerar på behandlingen du blivit du utsatt för men det är du som blivit utsatt! Denne personen är sjuk och har utsatt dig för psykisk misshandel och manipulation, det kan ta tid att återhämta sig ifrån men det går. Mitt råd är att du genast går till en psykolog och får hjälp och avprogrammera dig. Det är normalt att känna ilska mot personen sov utsatt dig och mot dig själv son tillåtet det. Men allt går över! Jag vet inte hela historien men det hade ev varit bra att anmäla personen till socialen för barnen skull, barn mår inte bra av att växa upp med en sådana förälder och de kommer bli skadade för livet. Lycka till!!

Tack ! Barnen är redan rejält skadade av honom och bär därför på olika diagnoser och är väldigt introverta och annorlunde.

Jag har också blivit likadan....har borderline, svårt att ta beslut, vet inte längre vad som är rätt och fel, blir lätt stressad och orolig, gråter för allt och är allmänt förvirrad. Jag har alltid varit en bestämd och målinriktad person, som är fokuserad och vet vad jag vill.....enligt min bror, mamma och dotter. Jag hade nästan glömt bort att jag var den personen innan, tills de påminde mig. Min ex sambo har ju dagligen sagt: du är ett nervvrak, osäker, obeslutsam, egoist, nervöst lagd, barnbeteende, mytoman, etc....har blivit kallad så många saker. Hade behövt prata med någon, men har pratat under förhållandet med flera psykologer. Bäst är nog att inte längre fokusera på denne man, utan att stryka ett streck över våra över 5 år tillsammans och gå vidare.

Nu vet jag iallafall var jag står och har fått alla mina saker....vi har avslutat detta tillsammans och båda har gråtit. Vi är inte ovänner som jag trodde vi skulle bli. Han står bara fast vid att sambo kommer han aldrig bli med mig, utan då får det vara slut. så jag måste gå på det!

Förstår inte ännu idag hur han kan utsätta sina barn på det sättet.....att tvinga dem att behöva bo med mig vare sig de lider eller inte. Han struntar i vad de säger och vad de vill!
  • Anonym (Knäckt)
    Anonym (bravo) skrev 2021-11-09 11:01:31 följande:
    Jag minns att du skrivit förr, så jag säger också BRAAAAAAAA, att du nu flyttar. Hoppas verkligen du blockar honom när allt är klart och aldrig ser dig om igen. Det var inte sunt, det ni hade. Jag hoppas du förstår det. 
    Jag kan inte blocka honom och tänker inte göra det sålänge han inte börjar lägga ut något som stör mig. Eller borde jag göra det?
    Han är inte typen som lägger upp saker på insta eller fb, så spelar nog inte roll om jag har honom eller inte. Det är en person som jag har älskat i 5 år. Har svårt för att ta bort honom helt. Han däremot sa att han kommer plocka bort mig. Vi får se.
  • Anonym (Agnes)

Så skönt att du äntligen kommit bort från honom! Försök att inte ta till dig när han säger att det är ditt fel eller att enbart du är problemet... För det är ju inte sant och han är ju ingen auktoritet i det här. Fokusera på dig själv nu och om jag vore du skulle jag nog blocka honom bara så att du slipper se honom och slipper bli lockad att svara om han kontaktar dig.

Svar på tråden Han jävlas in i det sista!