• känslobomb

    P-piller avslut

    Hej familjelivare

    Jag slutade på p-piller för en månad sedan och har haft oskyddat sex regelbundet efter det. Vet inte när/om jag haft ägglossning eftersom jag precis slutat på dom.

    Jag åt zoley och åt de vara i cirka ett halvår.

    Saken är att jag har fortfarande inte fått minsta blödning, mår illa mer eller mindre konstant, känner dofter som tusan och har haft stickningar och molande värk. Hade mycket mensvärk en dag och hoppades att de var ett ägg som fäste för så var de vid tidigare graviditet.

    Har testat mig med babyplans tidiga tester men stirrar mig bara blind.

    Har ni haft samma? Hur gick det för er?

    Blir ju tokig när inte mensen kommer så man iallafall hade kunnat starta verkstaden så att säga..

    Mensen har alltid kommit igång direkt eller att jag blivit gravid i samband med avslut innan, hoppas såklart att så är fallet även denna gång men verkar mörkt på den fronten..

  • Svar på tråden P-piller avslut
  • svansmamman
    känslobomb skrev 2021-11-09 14:34:33 följande:

    Hej familjelivare

    Jag slutade på p-piller för en månad sedan och har haft oskyddat sex regelbundet efter det. Vet inte när/om jag haft ägglossning eftersom jag precis slutat på dom.

    Jag åt zoley och åt de vara i cirka ett halvår.

    Saken är att jag har fortfarande inte fått minsta blödning, mår illa mer eller mindre konstant, känner dofter som tusan och har haft stickningar och molande värk. Hade mycket mensvärk en dag och hoppades att de var ett ägg som fäste för så var de vid tidigare graviditet.

    Har testat mig med babyplans tidiga tester men stirrar mig bara blind.

    Har ni haft samma? Hur gick det för er?

    Blir ju tokig när inte mensen kommer så man iallafall hade kunnat starta verkstaden så att säga..

    Mensen har alltid kommit igång direkt eller att jag blivit gravid i samband med avslut innan, hoppas såklart att så är fallet även denna gång men verkar mörkt på den fronten..


    Jag åt p-piller, dock gestrina, i 6 år och när jag slutade blev jag gravid direkt. En månad efter sista tabletten visade gravtestet positivt. Vänta en vecka och ta ett nytt test då, förslagsvis CB digital. Om din kropp varit snabb på att ställa om sig innan kanske den är lika snabb denna gång, om än det såklart inte är någon garanti.

    Jag håller tummarna för att det är ett plus!
  • känslobomb
    svansmamman skrev 2021-11-09 17:37:04 följande:

    Jag åt p-piller, dock gestrina, i 6 år och när jag slutade blev jag gravid direkt. En månad efter sista tabletten visade gravtestet positivt. Vänta en vecka och ta ett nytt test då, förslagsvis CB digital. Om din kropp varit snabb på att ställa om sig innan kanske den är lika snabb denna gång, om än det såklart inte är någon garanti.

    Jag håller tummarna för att det är ett plus!


    Hej!!

    Jag tog ett test (vanligt clearblue) idag efter jobbet, efter cirka 30 min var där ett blått runt streck. Vet man inte ska kolla av efter den tiden men blev så ivrig och köpte ett clearblue early, efter 15 min var det ett likadant streck. Så nu sitter jag här förvirrad. Vet ju att de som sagt var efter de 10min man ska läsa av dom men tycker de är så konstigt att de blev likadant på båda?

    Har aldrig varit med om att de blir ett färgat streck efter tiden innan när jag inte varit preggo?

    Hoppas hoppas hoppas
  • svansmamman
    känslobomb skrev 2021-11-09 19:51:29 följande:

    Hej!!

    Jag tog ett test (vanligt clearblue) idag efter jobbet, efter cirka 30 min var där ett blått runt streck. Vet man inte ska kolla av efter den tiden men blev så ivrig och köpte ett clearblue early, efter 15 min var det ett likadant streck. Så nu sitter jag här förvirrad. Vet ju att de som sagt var efter de 10min man ska läsa av dom men tycker de är så konstigt att de blev likadant på båda?

    Har aldrig varit med om att de blir ett färgat streck efter tiden innan när jag inte varit preggo?

    Hoppas hoppas hoppas


    Jag har bara testat med CB early två gånger. Båda gångerna har jag fått sådana streck och då har jag inte varit gravid. Jag hoppas att så inte är fallet för dig utan att du är gravid!

    Uppdatera gärna om hur det går imorgon, jag hoppas åt dig!
  • känslobomb
    svansmamman skrev 2021-11-09 20:01:20 följande:

    Jag har bara testat med CB early två gånger. Båda gångerna har jag fått sådana streck och då har jag inte varit gravid. Jag hoppas att så inte är fallet för dig utan att du är gravid!

    Uppdatera gärna om hur det går imorgon, jag hoppas åt dig!


    Åh nej, vad besviken jag blev..

    Ja jag återkommer ????????
  • svansmamman
    känslobomb skrev 2021-11-09 20:06:31 följande:

    Åh nej, vad besviken jag blev..

    Ja jag återkommer ????????


    På samma sätt som de testen inneburit negativt för mig finns det många som fått positivt efteråt. Så ta inte ut det dåliga i förskott, än kan vi hoppas!
  • Anonym (S)
    känslobomb skrev 2021-11-09 19:51:29 följande:

    Hej!!

    Jag tog ett test (vanligt clearblue) idag efter jobbet, efter cirka 30 min var där ett blått runt streck. Vet man inte ska kolla av efter den tiden men blev så ivrig och köpte ett clearblue early, efter 15 min var det ett likadant streck. Så nu sitter jag här förvirrad. Vet ju att de som sagt var efter de 10min man ska läsa av dom men tycker de är så konstigt att de blev likadant på båda?

    Har aldrig varit med om att de blir ett färgat streck efter tiden innan när jag inte varit preggo?

    Hoppas hoppas hoppas


    Cb är lite ökända för att ge starka streck efter avläsningstiden gått ut :(

    Testa med digitalt och morgonurin istället. Håller tummarna för att du är gravid och inte fått pms. Själv fått jobbig pms efter jag fått barn. Så sånt som va symptom på graviditet första gången dök upp inför varje mens sen.
Svar på tråden P-piller avslut