Sömnproblem, gravid vecka 27
Väntar mitt tredje barn och är i vecka 27 (26+5) nu.. Har ofta tagit lergigan på kvällarna hittills , det hjälper både mot illamående (mår fortfarande illa speciellt efter jag har ätit) och stress /oro som gör att jag kan ha svårt att sova.
Min barnmorska sa att jag kan ta det hela graviditeten men min kille googlade och igår fick jag en utskällning och lovade att inte ta det mer.. Det står
på t.ex janusinfo att man ska vara försiktig i senare delen av graviditeten så kanske är bäst att försöka låta bli.. Nån som vet mer om det?
Oftast har jag faktiskt inte så svårt att somna men jag vaknar flera gånger på natten bland annat för att jag behöver gå upp och kissa och då har jag ofta jättesvårt att somna om .. ibland går det inte alls. Har ofta svårt att slappna av och inte tänka på sånt som stressar mig, svårt att ligga bekvämt , bebisen sparkar, ibland har jag krypningar i benen..
Nån mer som har haft sömnproblem under graviditeten? Hur har ni gjort? Stått ut eller har nånting hjälpt? Är det farligt för barnet att sova för lite?
Mina barn är lite större nu och minns faktiskt inte riktigt hur det var med sömnen när jag väntade dom..
Tacksam för svar!