• Madelen21

    Ägglossning

    Hej tjejer!

    Jag är 37 år och har 4 barn från ett tidigare förhållande. Nu har jag en ny kille som är 47 år. Vi försöker få ett gemensamt barn. Än har vi inte lyckats. Vi älskar varandra otroligt mycket och vill så gärna ha ett gemensamt kärleksbarn. Har försökt x antal månader men inte lyckats än.

    Enligt en app jag använder ska äl ha varit 8/11

    Använder äl test. Dagens äl test ser ut som på bilden. Svagt. Det var starkare för någon dag sedan. Tyvärr blev de inget mys igår. Vi båda längtar så mycket efter en bäbis. Fler som känner sig som oss? Längtan efter ett gemensamt barn är enorm?

  • Svar på tråden Ägglossning
  • Robinia

    Hej, det tips jag kan ge är att köpa clearblue ägglossningstest istället då de är mer exakta.

    För övrigt är tyvärr 37 en ålder då fertiliteten är låg och för varje halvår minskar chanserna. Så ni kanske ska söka hjälp direkt istället för att ha en chans.

  • Madelen21
    Robinia skrev 2021-11-10 19:30:16 följande:

    Hej, det tips jag kan ge är att köpa clearblue ägglossningstest istället då de är mer exakta.

    För övrigt är tyvärr 37 en ålder då fertiliteten är låg och för varje halvår minskar chanserna. Så ni kanske ska söka hjälp direkt istället för att ha en chans.


    Det var inget roligt att höra tyvärr????????????????????
  • Robinia
    Madelen21 skrev 2021-11-10 20:51:49 följande:

    Det var inget roligt att höra tyvärr????????????????????


    Ja visst är det tråkigt att det är så. Men det är soligare att försöka i flera månader år och förlora tid, missa chansen att få barn och ångra sig att man inte sökte hjälp i tid.
  • Robinia
    Robinia skrev 2021-11-10 21:01:40 följande:

    Ja visst är det tråkigt att det är så. Men det är soligare* att försöka i flera månader år och förlora tid, missa chansen att få barn och ångra sig att man inte sökte hjälp i tid.


    Sorgligare, ska det stå.
  • Loreena1

    Jag är 38. Jag har fått ett svagt positivt graviditetstest nu på bim-1. Vi har försökt i ca 5 månader.

    Du har ju barn sedan innan så du har säkert lätt att bli gravid trots åldern.

  • Strandsan

    Hej! Håller tummarna att ni får ett plus snart!

    Jag har just fyllt 38, har en 14-åring och en 11åring från tidigare äktenskap. Nu har jag en ny kärlek som är 39 och inte har några barn. Trodde jag var klar med barn haha men nu vill vi jättegärna ha ett gemensamt barn! Vi har bara varit tillsammans sen april men med tanke på att jag inte blir yngre känns det dumt att vänta. Tog ut min hormonspiral i slutet av sept, man vet ju inte hur lång tid det tar.. Hade mens i början på november, så nu håller jag alla tummar och tår att den inte kommer igen till veckan!!

    Blev gravid nästan direkt med de andra 2 men då var jag så mycket yngre.

    Kan vara så att jag hade en nidblödning tors-fre denna vecka, hoppas hoppas :)

    Testade imorse men inget streck, är väl lite tidigt men man kan ju inte låta bli!!!

  • Vinnie83

    Följer gärna denna tråd. Är 38 blir 39 nu i april och vi försöker få en liten bebis jag och min sambo. Jag har ett barn en innan som är 13 år men min sambo har ingen. Vi hoppas så på ett plus. Om 4-5 månader ska vi få en tid och ta lite prover mm och se om vi kan få hjälp därifrån.

Svar på tråden Ägglossning