• Anonym (Anon)

Hur vet man om man är riktigt snygg?

Som tjej, hur vet man om man ser bättre ut än majoriteten eller inte (alltså något speciellt och inte bara medelmåttig)?

Svara nu inte att om man är riktigt snygg så vet man. Riktigt så enkelt är det inte som tjej, eftersom typ ALLA tjejer får komplimanger och bekräftelse av killar (mer eller mindre). Även tjejer som inte är något speciellt rent utseendemässigt. Så hur tar man reda på om man är riktigt snygg? Hur vet man? Jag kan tänka mig att det är lättare för killar att veta, då tjejer inte alls ger killar komplimanger och bekräftelse på samma sätt. Bara till de killar som är i toppligan typ.

Jag tror att många tycker att jag är snygg. Kanske till och med riktigt snygg eller snyggare än majoriteten men jag vet ju inte. Jag får ofta komplimanger och bekräftelse av killar och det händer ofta att killar tittar på mig och så. Det är inte heller ovanligt att killar stöter på mig. Men återigen, typ alla andra tjejer (förutom de som är otroligt fula kanske) är med om samma sak, som jag har förstått det (rätta mig om jag har fel), så hur vet man?

• Svar på tråden Hur vet man om man är riktigt snygg?
  • Anonym (Ytligt)

Och hur ytlig är du? Är allt bara yta för dig ? Du låter ordentligt tråkig.

• Anonym (Anon)
    Anonym (Ytligt) skrev 2021-11-10 21:33:30 följande:

Haha, visste att denna kommentar skulle komma. Om du inte gillar det som diskuteras så behöver du inte kommentera. Svara på frågan eller kommentera inte.
  • Anonym (Y)
    Anonym (Ytligt) skrev 2021-11-10 21:33:30 följande:

Trams. Man måste ju få diskutera utseende, attraktion med mera utan att bli klassad som ytlig. Vad tråkig du är som inte kan prata om sådant.
  • Anonym (Ytligt)

Haha. Lycka till tjejer med männen .

• Anonym (Ada)

Svårt! Jag tänker att jag med ser gaaaanska bra ut, men är verkligen inte supersnygg. Får mycket uppmärksamhet från män, blickar, flirtar osv. Men samtidigt är jag rätt utåtriktad och glad. Så i många fall tror jag inte det är det rent objektiva snygga utan handlar faktiskt en del om hur man är också. Har vänner som ser mycket bättre ut än mig, enligt mig själv, men som inte alls får samma uppmärksamhet pga blyghet eller allmänt ointresse av andra? Det handlar mycket om vad man utstrålar. Hur är du som person?

• Anonym (Anon)
    Anonym (Ada) skrev 2021-11-10 21:44:09 följande:

Svårt! Jag tänker att jag med ser gaaaanska bra ut, men är verkligen inte supersnygg. Får mycket uppmärksamhet från män, blickar, flirtar osv. Men samtidigt är jag rätt utåtriktad och glad. Så i många fall tror jag inte det är det rent objektiva snygga utan handlar faktiskt en del om hur man är också. Har vänner som ser mycket bättre ut än mig, enligt mig själv, men som inte alls får samma uppmärksamhet pga blyghet eller allmänt ointresse av andra? Det handlar mycket om vad man utstrålar. Hur är du som person?

Jag skulle inte påstå att jag utstrålar någon större glädje och jag är inte heller utåtriktad. Pratar mycket med de jag känner men annars är jag lite mer tyst och tillbakadragen, åtminstone om jag är i större grupper.
  • Anonym (Brunett)

De flesta killar tycker allt mellan en 2 till en 10 är intressant. 
    Om du hade varit riktigt snygg hade du vetat, så är det bara. 
    Antagligen får du uppskattande blickar samt mer påtagligt raggande för att du klär dig och sminkar dig på ett sätt gör att du uppfattas som lätt på foten. 

Helt enkelt: Med dig behöver man inte bjuda på middag, vara rolig, gå på ett flertal dejter med, ljuga om hur mycket man älskar Adele osv. Sånt uppskattas stort av män. 

När män däremot vill ha seriösa relationer väljer dom dock andra kvinnor. Då uppskattas kvinnor med klass, skönhet och finess. 

• Anonym (Utstrålar 2)
    Anonym (Ada) skrev 2021-11-10 21:44:09 följande:

Svårt! Jag tänker att jag med ser gaaaanska bra ut, men är verkligen inte supersnygg. Får mycket uppmärksamhet från män, blickar, flirtar osv. Men samtidigt är jag rätt utåtriktad och glad. Så i många fall tror jag inte det är det rent objektiva snygga utan handlar faktiskt en del om hur man är också. ? Det handlar mycket om vad man utstrålar. 

Tror du en normalsnygg tjej får mycket uppmärksamhet om hon har utstrålning självförtroende, utåtriktad jämfört med en jättesnygg blyg tjej? 
  • Anonym (Nelis)

Vilken märklig fråga. Har du ingen spegel?

• Anonym (aaa)

Intressant frågeställning!

Om man är sådär klassiskt snygg-snygg så vet man nog det eftersom man antagligen har fått höra det under hela sitt liv av både kvinnor och män. Men allt under det är svårare att sätta etikett på.

Själv tror jag att jag är över-medel-snygg för killar men medelmåtta för tjejer. Har alltid haft lätt för att fånga mäns intresse, och även många gånger fått höra av tjejer att de inte alls förstår varför eftersom de tycker att jag ser grå och tråkig ut. Jag gissar helt enkelt att kvinnor och män tittar på olika saker angående vad som är snyggt.

Svar på tråden Hur vet man om man är riktigt snygg?