• Anonym (E)

Bekräftelsetorsk och världens fulaste kropp?

Ok, begreppet "världens fulaste kropp" definieras ju så klart olika från person till person, men det finns ju kroppar som man vet inte skulle attrahera NÅGON. Min kropp är en sån kropp. Finns egentligen två reaktioner från män när dom får se min kropp( hittills):

Dom ser ut att vilja springa och spy! En del drar sig inte för att tala om vad på kroppen som är mest motbjudande, men dom flesta har ändå varit snälla och varit tyst men grimasen och blicken röjer dom.

Dom vill verkligen ha sex och försöker att ignorera min kropp. Inget önskemål om att alla kläder ska av, kör missionären så dom kan titta på mitt ansikte, vid andra ställningar blundar dom. Dessa möten är ändå värst, för deras ångest efteråt gör så att jag känner mig som om jag tvingat dom. Dessa män är också oftast vänliga och säger inte så mycket men dom ser så nedstämda ut så hjärtat värker!

Jag har alltid sökt desperat efter bekräftelse på att jag duger och ända sen jag kom i puberteten så har det varit framförallt från män. Nu, efter många år av att träffa olika män och med år 2020 som satte stopp för det så tvingades jag väl inse sanningen med min kropp och nu vet jag inte hur jag ska hantera detta...

Det många säger att 'är du tjej så får du alltid sex' , det stämmer. Men efter nästan bara reaktioner liknande ovan så blir det verkligen inget bra.

Men en man minns jag med värme! Han var oskuld och också desperat efter att ha sex men han var verkligen genuint snäll! Han var väldigt, väldigt nervös så jag föreslog att vi skulle umgås med varandra under dagen först för att bli mer avslappnade med varandra. Vi hade faktiskt väldigt trevligt och vi hade sex senare på kvällen. Jag såg ju hans blick också men han försökte, trots min kropp, ändå ge mig komplimanger och DET värmde mig mer än något annat! Att han faktiskt FÖRSÖKTE. Vi hördes dock aldrig igen heller efter.

Nu skriver jag bara av mig, läser ni så tack för det! :)

Det jag sitter och funderar på är hur man ska fortsätta leva med detta självförakt och bekräftelsbehov utan att fortsätta som jag gjort för har ju insett att jag mår ju bara dåligare av det. Jag har gått KBT, träffat psykolog m.m men inget vill bita på mig.

Vad är era tankar om allt det här?

Tror ni att det verkligen finns män(niskor) som bara går efter insidan? Å andra sidan verkar ju den inte vara så mycket bättre heller, haha! ????

Tack för mig!

PS: satte nog den här i fel kategori, men jaja...

• Svar på tråden Bekräftelsetorsk och världens fulaste kropp?
  • Dr Nail

Kan du inte göra något åt situationen istället? Typ, gå ner?

• Anonym (E)

[quote=81483840][quote-nick]Dr Nail skrev 2021-11-11 10:41:28 följande:[/quote-nick]Kan du inte göra något åt situationen istället? Typ, gå ner?[/quote

Fast det är inte så mycket vikten som är problemet. Visst har jag nog några extra kilon men det finns ju män som t.o.m gillar det hos kvinnor. Hos mig är det formerna, medfödda fläckar o.s.v.

• Dr Nail
    Anonym (E) skrev 2021-11-11 10:49:31 följande:

[quote=81483840][quote-nick]Dr Nail skrev 2021-11-11 10:41:28 följande:[/quote-nick]Kan du inte göra något åt situationen istället? Typ, gå ner?[/quote

Fast det är inte så mycket vikten som är problemet. Visst har jag nog några extra kilon men det finns ju män som t.o.m gillar det hos kvinnor. Hos mig är det formerna, medfödda fläckar o.s.v.

Ooh. Låter illa. Satsa på att etablera en helt fenomenal insida är mitt tips. Det är iaf en grej som du fortfarande kan kontrollera. Är du kul att umgås med? Är du påläst, är du empatisk? Lagar du god mat? Satsa på det och bli fucking världsbäst på det. Då kommer du kunna kompensera!

Lycka till!
  • Anonym (E)
    Dr Nail skrev 2021-11-11 10:56:30 följande:

Ooh. Låter illa. Satsa på att etablera en helt fenomenal insida är mitt tips. Det är iaf en grej som du fortfarande kan kontrollera. Är du kul att umgås med? Är du påläst, är du empatisk? Lagar du god mat? Satsa på det och bli fucking världsbäst på det. Då kommer du kunna kompensera!

Lycka till!

Ja, har jobbat på det med genom åren. Men vet inte, den dåliga självkänslan lyser väl igenom för inte har det kompenserat så mycket hittills, haha! Tack ska du ha för svaret! :)
  • Fjäril kär

Det låter som att du söker fel sorts bekräftelse. Du söker bakvänd bekräftelse. Du hittar män som bekräftar att du ÄR så ful som du själv anser att du är. Du uppfyller liksom din egen profetia här. Du berättar om dina skavanker på ett sätt som får männen att ha sex med dig av barmhärtighet istället för att dom har sex med sig för att du är en awesome människa.

Varför i all välden letar du efter bekräftelse på att du är grotesk? Varför vill du må ännu sämre?

Om du träffar på en man som tycker du är fin så gissar jag att du tror att han ljuger? Eftersom du har "bevis" på att ingen man gillar dig naken?

Det finns gott om vanställda kvinnor och män som tex har svåra brännskador och där även könen delvis är rekonstruerad och dom gifter sig och skaffar familjer så då ska väl även du fixa det?

Ska du gå i terapi så behöver du komma till insikt om att du måste tänka tvärtom här. Bekräftelse handlar ju om hur BRA man är, hur fin någon är av olika skäl.

Min sambo har hudcancer och vissa delar av kroppen är vårtig och knölig och ja äcklig. Men jag är sjukt attraherad av honom ändå, han är så sexig. Grova armar, fina händer, en dösexig bringa, fint ansikte oav

Hela han är magisk och jag älskar honom och allt han har. Hans cancer bryr jag mig inte om alls. Det är ju inte cancern jag har sex med

• Lånehajen

För mig räknas insidan mycket i den mån att jag inte går igång om hennes personlighet inte attraherar mig. Sen har jag som alla andra preferenser utseendemässigt men har faktiskt svårt att föreställa mig ett scenario där jag inte tänder på en naken kvinna som står framför mig om vi har bra kemi i övrigt. Kanske vid extrem övervikt eller någon medicinsk åkomma men knappast för att hon inte har perfekta former eller många födelsemärken.

• Anonym (E)
    Fjäril kär skrev 2021-11-11 11:23:50 följande:

Det låter som att du söker fel sorts bekräftelse. Du söker bakvänd bekräftelse. Du hittar män som bekräftar att du ÄR så ful som du själv anser att du är. Du uppfyller liksom din egen profetia här. Du berättar om dina skavanker på ett sätt som får männen att ha sex med dig av barmhärtighet istället för att dom har sex med sig för att du är en awesome människa.

Varför i all välden letar du efter bekräftelse på att du är grotesk? Varför vill du må ännu sämre?

Om du träffar på en man som tycker du är fin så gissar jag att du tror att han ljuger? Eftersom du har "bevis" på att ingen man gillar dig naken?

Det finns gott om vanställda kvinnor och män som tex har svåra brännskador och där även könen delvis är rekonstruerad och dom gifter sig och skaffar familjer så då ska väl även du fixa det?

Ska du gå i terapi så behöver du komma till insikt om att du måste tänka tvärtom här. Bekräftelse handlar ju om hur BRA man är, hur fin någon är av olika skäl.

Min sambo har hudcancer och vissa delar av kroppen är vårtig och knölig och ja äcklig. Men jag är sjukt attraherad av honom ändå, han är så sexig. Grova armar, fina händer, en dösexig bringa, fint ansikte oav

Hela han är magisk och jag älskar honom och allt han har. Hans cancer bryr jag mig inte om alls. Det är ju inte cancern jag har sex med

Jag har faktiskt aldrig varit riktigt superärlig med hur min kropp ser ut innan jag träffat männen. Dom gillade väl ansiktet och trodde väl kanske det räckte tills dom såg hela mig. Jag tror det skriker desperat om mig och jag har ju tänkt att OM dom kan ha sex med mig så måste jag ju ha NÅGONTING!

Men du har rätt, man får motsatt bekräftelse genom att hålla på så här. Och har ju också sett människor med olika kroppsliga "defekter" som har partner men då utstrålar ju dom något annat som gör att människor attraheras av dom.

Hur fan gör man när man är så beroende av andras åsikter för att må bra? Om jag slutar träffa män så här, vilket ju inte är sunt, blir jag helt utan bekräftelse. Då drunknar jag i självförakt känns det som. Fortsätter jag så får jag bekräftelse på att jag är grotesk men det tycker jag ju redan om mig själv nu.

Måste det vara antingen eller?

Jag pladdrar nu...är väldigt glad att du läst och svarade.

Jag beklagar din mans cancer!
  • Anonym (E)
    Lånehajen skrev 2021-11-11 11:35:10 följande:

För mig räknas insidan mycket i den mån att jag inte går igång om hennes personlighet inte attraherar mig. Sen har jag som alla andra preferenser utseendemässigt men har faktiskt svårt att föreställa mig ett scenario där jag inte tänder på en naken kvinna som står framför mig om vi har bra kemi i övrigt. Kanske vid extrem övervikt eller någon medicinsk åkomma men knappast för att hon inte har perfekta former eller många födelsemärken.

Ja, det är ju det här jag nog nånstans hoppats på när jag träffat männen...kanske har vi aldrig fått någon riktig kemi? JAG har ibland känt att jag fått det. Mannen jag nämnde i TS t.ex. men kanske var önsketänkande där. Jag hoppas verkligen att det finns män som tänker så. Men bör ändå nämna att mina former är inte " inte perfekta" utan rent fula faktiskt och födelsemärkena sitter på väldigt osmickrande ställen.

Tack för att du svarade!
  • Fjäril kär
    Anonym (E) skrev 2021-11-11 12:11:15 följande:

Jag har faktiskt aldrig varit riktigt superärlig med hur min kropp ser ut innan jag träffat männen. Dom gillade väl ansiktet och trodde väl kanske det räckte tills dom såg hela mig. Jag tror det skriker desperat om mig och jag har ju tänkt att OM dom kan ha sex med mig så måste jag ju ha NÅGONTING!

Men du har rätt, man får motsatt bekräftelse genom att hålla på så här. Och har ju också sett människor med olika kroppsliga "defekter" som har partner men då utstrålar ju dom något annat som gör att människor attraheras av dom.

Hur fan gör man när man är så beroende av andras åsikter för att må bra? Om jag slutar träffa män så här, vilket ju inte är sunt, blir jag helt utan bekräftelse. Då drunknar jag i självförakt känns det som. Fortsätter jag så får jag bekräftelse på att jag är grotesk men det tycker jag ju redan om mig själv nu.

Måste det vara antingen eller?

Jag pladdrar nu...är väldigt glad att du läst och svarade.

Jag beklagar din mans cancer!

Jag tror du måste fokusera på rätt bekräftelse från rätt sorts män. Ändra fokus och låt bekräftelsen handla om dig som person och inte om sex. Att använda sex som bekräftelse är enbart destruktivt och resulterar bara i ännu mer ångest. Jag har själv gjort samma så jag vet hur den kicken och föraktet fungerar.

Du kan givetvis fortfarande sukta efter bekräftelse men varför måste det handla om din kropp och sex? Allt annat då?

Fokusera på bekräftelse som får dig att må bra. Börja i din vardag där du befinner dig till vardags. Jobbet, kollegor, skolan, vänner, hobbys, matlagning, sömnad, heminredning eller vad du nu lägger sin tid på. Sug i dig att du faktiskt kan dessa saker och gör det bra. Sug åt dig att du får komplimanger om sitt leende, ditt fina skratt, att du har en härlig röst eller är en god lyssnare. Stanna där och bygg nånting av det så du får en grund att stå på.

Ta en paus från dejting, sex och män en period. Radera alla appar, ta bort chattar och gamla telefonnummer och sunkiga män från Facebook. Lägg ner allt i tex 3 månader och bara ägna dig åt dig själv och se vad som händer med dig under den tiden när du istället tankar bekräftelse från din trygga omgivning. Slappna av, andas och bara ägna dig åt saker du mår bra av och får energi ifrån. Kanske hitta något nytt att glädjas åt? Köp en cykel eller lär dig ett språk?
  • Lånehajen
    Anonym (E) skrev 2021-11-11 12:29:30 följande:

Ja, det är ju det här jag nog nånstans hoppats på när jag träffat männen...kanske har vi aldrig fått någon riktig kemi? JAG har ibland känt att jag fått det. Mannen jag nämnde i TS t.ex. men kanske var önsketänkande där. Jag hoppas verkligen att det finns män som tänker så. Men bör ändå nämna att mina former är inte " inte perfekta" utan rent fula faktiskt och födelsemärkena sitter på väldigt osmickrande ställen.

Tack för att du svarade!

Fast även om de gör det så betyder det ju inte att det spelar någon roll. Jag kanske är udda men jag lägger då inte ens alltid märke till mindre detaljer hos människor och särskilt inte när man är i den situationen, då är det ju ren instinkt och lusten som styr.

Jag tror inte att du ska sätta dig i den situationen att du känner att det handlar om ren barmhärtighet för det kommer inte att göra något bra alls för din självkänsla. Om de nu verkligen blir avtända så tycker jag du ska klä på dig och gå, det kan väl inte ge dig mycket att ligga med någon du misstänker inte vill ha dig?
Svar på tråden Bekräftelsetorsk och världens fulaste kropp?