Var har ni tvättkorgen?
Ja var har ni ner tvättkorg? Vi har liksom inte plats i vårat badrum och tvättmaskinen är på nedre våningen mer än vi håller till på övre. Så vill gärna kunna lägga kläder i en tvättkorg uppe!
Någon Idé?
Ja var har ni ner tvättkorg? Vi har liksom inte plats i vårat badrum och tvättmaskinen är på nedre våningen mer än vi håller till på övre. Så vill gärna kunna lägga kläder i en tvättkorg uppe!
Någon Idé?
Överallt. En i tvättstugan (källaren). Två i badrummet. En i sovrummet.
En stor i badrummet, en mindre på toaletten och 2 små i sovrummet.
Nu har jag min i badrummet, men köp en snyggare och ha i sovrummet.
Någon Idé?
När jag bodde i hus hade vi en liten tvättkorg uppe i badrummet där vi mest la trosor och kalsonger när vi duschade och en annan tvättkorg i trappen på väg ner till källaren/tvättstugan. Och där la vi all annan tvätt som övriga kläder och lakan etc.
Jag har sett en del trångbodda ha tvättkorg i sovrummet och har då köpt en anpassad efter inredningen. Sen måste ju inte tvättkorgen kunna bäras, det går ju lika bra att ösa ur i en Ikea-kasse... Bara en tanke.
Jag har en tygpåse för ömtåligt på en krok i det barnet som använder ömtåliga kläders rum. Jag har en gigantisk 100 l säck i tonårens rum. Jag har en säck/tygkasse där jag lägger trosor/kalsonger och strumpor i sovrummet och en liten "vanlig" tvätt korg.
I köket har jag också en liten korg för smutsiga trasor och golv-trasor.
Så vid sortering av tvätt, så är det nästan bara att att slänga in innehållet i en av "tvättkorgarna". Och eftersom tvätt inte blandas, så sorteras den också väldigt lätt när den är ren.
Handdukar och lakan samlar jag på lördagar. Det är "bara" att hämta på tonåringens rum.. ..
Vi har en tvättkorg på toaletten på övervåningen, sedan har vi en inbyggd i badrummet på nedanvåningen. Och sedan trådbackar i grovköket.
Någon Idé?
Lägenhet med separat tvättstuga, där står tvättkorgen och där hamnar även smutstvätten