Otrohet är fel?
Jag har märkt att de som är starkt emot otrohet brukar vara otrogna själva...
Alltså varför vill hycklare lägga sig i andras privatliv...
Så här är det: den som är otrogen anser sig inte göra något fel utan har tusen förklaringar till att dom tycker att de är det berömda undantaget som gör det okej att bete sig så här. Ingen skulle erkänna att de är just otrogen även ens under pistolhot. Otrohet är vad andra sysslar med men inte jag.. Jag bedrar minsann inte min partner.. Och jag har minsann rättigheter i mitt liv.. Man äger inte en annan människa.. Jag har behov.. Det finns inga känslor.. Strikt affärsmässigt... Min fru förstår inte.. Hen har slutat ha sex.... Ingen skada skedd... Det finns värre saker... Jadda Jadda osv...
Förstår du?
Otrohet handlar ofta om att det är spännande, sexigt, lockande just för att det är fel. Ju mer sårande det skulle vara om partnern gjorde samma, just större fel gör man och därför blir det mer rätt.
Skulle man inte bry sig om sin man alls så är det skitsamma om man ligger vid sidan...men älskar man honom, vill vara med honom resten av livet, har ett bra sexliv med honom, känner att man verkligen hör ihop och riskerar att totalt sabba allt som är bra i ens liv...just då är det så väldigt fel och därför så hett, spännande och sexigt.
Hur har du märkt det?