• Bebis i december

ang.barnmorskebesök!

Har bara en liten fråga för jag har för mej att det var annorlunda under min förra graviditet. Var på inskrivning v.12, UL v18 och har nästa besök v.24. Är det normalt att det tar 12 veckor mellan besöken såhär i början??
    För UL var ju bara ultraljud och inget mer liksom..

• Svar på tråden ang.barnmorskebesök!
  • MaDdO

Dom flesta kommuner har nog dragit in på besök nr 2 som skulle legat i v 20 typ, och istället lagt in det i v 24-25! jag skall på mitt andra i v 25 iaf!

• Tini

Jag var på inskrivning vecka 9. läkar besök ska jag på nästa vecka. Sen UL vecka 18. Sen tillbaka till BM vecka 20.
    Så jag tror nog att det brukar vara ett så långt hopp emellan...

• Erika

För mig var det precis som för dig. Inskrivning v 12 UL v 18 och nästa besök runt v 24

• Enlitenovi

För mig var det inskrivning v.12 och ska till barnmorskan nu v.23 (de trodde att jag var i v.25 innan ultraljudet och jag fick min tid redan v.12).
    Men är det något så kan man ju alltid ringa till BM och få en tid innan.

• Nightwish

JA det är tyvärr så långt mellan =/ Den här graviditeten har jag dock gått varannan vecka sen inskrivningen för att jag kännt mig orolig osv, så några besök har man hunnit med =)

• Joie

Hej! Vi hade ett besök i v. 15 då vi lyssnade på hjärtat. Tror vi kanske kan ha haft ett till mellan det och inskrivningen!

• Gravilda

Jag väntar min 2:a och ska till bm i v20. Vet att man har ett besök mindre som omföderska, men det är lite senare i graviditeten när man får gå var 3:e vecka istället för varannan. Så är det iaf i vårt landsting.

Min goa bm sa dessutom igår vid läkarbesöket att "det är ju långt till nästa besök så du får absolut höra av dig om det är något däremellan".

• Bebis i december

Tack för alla svar!!Då har jag blivit lite klokare känner jag *ler*

• AnnaLinnea

Jag är i v.33 och har hittills träffat BM 4 ggr + UL.
    Det är inte mer än så, man får klara sig själv.

• Sara78

Precis samma för mig! Besöken blir tätare sen senare...

• elinina

min bm sa att jag skulle ringa henne efter att ja vart på ul å få en ny tid till henne... men när det blir vet jag inte...har inte ens fått brev från ul än ju...

• Hattifnatt

Är omföderska, inskrivning vecka elva, ul, och sedan nästa besök i vecka 27...

• vilsen

Jag var i v.20, men det var rätt meningslöst .... vi bokade mest in tiderna för de två nästkommande besöken.

Svar på tråden ang.barnmorskebesök!