Sömnproblem.. ok med lergigan i senare delen av graviditeten?
Har skrivit förut också .. Väntar mitt tredje barn och är i vecka 28 nu. Har tagit lergigan ganska ofta både mot oro/sömnproblem och illamående , både Comp ibland och vanliga när jag ska sova.
Hade läst att man ska vara försiktig i slutet av graviditeten och frågade min barnmorska men hon sa att jag kan ta det hela graviditeten och så fick jag mer utskrivet.
Tyvärr blev min kille väldigt arg för att han hade googlat och läst att det inte är bra så han tog burken..
Vill gärna försöka klara mig utan egentligen men jag sover jättedåligt pga stress , illamående , krypningar i benen , svårt att ligga bekvämt och att bebisen sparkar mycket.. vaknar flera gånger och kan inte somna om.. senaste 2 nätterna har jag sovit 3-4 timmar :(
Nån som har tagit lergigan även sent i graviditeten och vet om det är ok?
Kanske ska be att få mer utskrivet , de min kille tog var 25 mg men egentligen räcker 2 st 5 mg oftast.. det kanske är lite placebo också men det hjälper iallafall så jag sover lite bättre. Vet inte riktigt hur jag ska göra annars , är rädd att det påverkar barnet att sova så lite ..