• Aredhel

Fixa repad spegel?

Skulle hänga upp en rund spegel från MIO. Lite svårt att pricka spegelfästet i skruven mitt i prick men tillslut gick det. Sen gick jag se världens repa på framsidan och förstod inte hur det gått till.

Men insåg sen att det var skruven som kommit emot baksidan på spegel så det gått hål på typ spegelbilden.

Finns det någon magisk kur mot repade speglar?

• Svar på tråden Fixa repad spegel?
  • Anonym (Killgissar)

Har du alltså repat från baksidan? Om det är tunt skulle jag ta en permanent penna och täcka över med.

• Aredhel
    Anonym (Killgissar) skrev 2021-11-13 17:29:46 följande:

Har du alltså repat från baksidan? Om det är tunt skulle jag ta en permanent penna och täcka över med.

Ja, repan på baksidan syns lika tydligt som på framsidan. Helt sjukt egentligen. Man ska väl kunna hänga upp en spegel utan att det blir repor.

Jag provade en vit täckpenna, syns fortfarande att det är en repa men lite mindre.
  • Anonym (Killgissar)
    Aredhel skrev 2021-11-13 17:42:26 följande:
    Ja, repan på baksidan syns lika tydligt som på framsidan. Helt sjukt egentligen. Man ska väl kunna hänga upp en spegel utan att det blir repor.

Jag provade en vit täckpenna, syns fortfarande att det är en repa men lite mindre.
    Svart penna ska det ju vara isf.
  • Aredhel
    Anonym (Killgissar) skrev 2021-11-13 17:52:23 följande:

Svart penna ska det ju vara isf.

Provade det först men syntes mer då
  • Anonym (Killgissar)
    Aredhel skrev 2021-11-13 18:07:14 följande:
    Provade det först men syntes mer då
    Konstigt, annars är det just svart man ser användas i såna här DIY-videos och liknande. Bra att vit funkade isf.
Svar på tråden Fixa repad spegel?