• Drömmandes

    Starta förlossning.

    Jag är nu trött på att vara gravid. Har konstant ont hela tiden och har haft förvärkar i veckor som inte leder till någonting.

    Jag vet att man säger att barnet kommer när det är redo, men finns det någon som har något knep som startat förlossningen?

    Sex är uteslutet, men alla andra tips tas tacksamt emot! (Inga farliga saker som t.ex Ricinolja)

  • Svar på tråden Starta förlossning.
  • Anonym (??)

    Varför ska barnet födas innan det är dags? Bäbisen ligger inte kvar för att den vill...

  • Misscaswell

    Alltså ledsen, men jag tror faktiskt inte det finns något som verkligen funkar. Att röra på sig, typ promenera, kan kanske trigga, men bara när det egentligen redan är dags. Hinnsvepning (hos ex mvc) kan ju funka för vissa, men gör man det innan man egentligen är redo får man bara ännu jobbigare förvärkar som inte leder till något.

    Mitt råd: Hitta saker att sysselsätta dig med (som du orkar/kan). Ta långa promenader, fyll frysen med hembakt, gå till biblioteket och låna bra böcker om du gillar att läsa. Försök distrahera dig tills det är dags så väntan blir mer uthärdlig.

Svar på tråden Starta förlossning.