Anonym (Enkelt) skrev 2021-11-15 12:29:17 följande:
Säg till honom att du inte klarar av att dejta en kille som snusar så ni ska gå skilda vägar.
Anonym (lll) skrev 2021-11-15 13:38:10 följande:
Jag har sagt till mer än en pojkvän att jag inte tycker om snus. Kan de inte ta det så är vi inte rätt för varann.
Eftersom ni inte ens är ihop än så får du fundera över om du kan stå ut med en snusande pojkvän eller om du ska leta efter en annan. Du har ju valet.
Anonym (dealbreaker) skrev 2021-11-15 17:39:26 följande:
För mig är rökning och snusning dealbreakers. Det är helt enkelt inte möjligt att vara attraherad när personen stinker och det är som du märker omöjligt att kyssas.
Föreslår att du tänker efter om du kan vänja dig vid detta eller inte. Om du känner att di inte kan vänja dig är det schysstast att avsluta direkt för er båda.
Oj kan man inte iaf ge personen en chans att sluta med det? Det är ju inte så ofta man klickar med någon, kan ju vara värt att i alla fall låta personen själv avgöra om den vill sluta med snuset? Kan ju handla om att den inte snusar när man ska ses (och sen slutar om det blir seriöst eller så) eller att den faktiskt slutar själv för det inte var viktigare än så. Sen kan ju det låta lite sisådär att redan efter 1a dejten kräva att någon slutar snusa, men lägger man fram det snyggt har man gett det en chans?