• WickedyWitch

    Syntocinon - långvarig användning?

    Hej! Svar om att det ej /bör/ användas under längre tid undanbedes.

    Någon som använt syntocinon vid nästan varje tillfälle en längre tid?

    Min reflex strejkar helt nästan och sprayen är det enda som funkar.. blir stressad av att tänka att jag måste sluta med den.

    Dottern är 4 mån så hoppas på att kunna sluta amma runt 6 mån om mat blir intressant och hon accepterar ersättning eller välling. Ja, eller om amningen börjar fungera igen..

    Med det sagt - någon som använt den frekvent länge? Gick det bra?

  • Svar på tråden Syntocinon - långvarig användning?
  • Moali

    Jag använde det hela min amningsperiod i 6 mån. Aldrig hört att det inte ska vara bra?!

  • WickedyWitch
    Moali skrev 2021-11-15 15:54:58 följande:

    Jag använde det hela min amningsperiod i 6 mån. Aldrig hört att det inte ska vara bra?!


    Tack för svar ???????? Så du använde det innan varje amning tills du slutade?

    Nä det är väl mer att man /kan/ bli beroende och störa sin egen naturliga förmåga. Men jag tar hellre sprayet nu än att stressa och låsa mig konstant. Ibland går det utan men oftast med!
  • Moali
    WickedyWitch skrev 2021-11-16 10:54:13 följande:

    Tack för svar ???????? Så du använde det innan varje amning tills du slutade?

    Nä det är väl mer att man /kan/ bli beroende och störa sin egen naturliga förmåga. Men jag tar hellre sprayet nu än att stressa och låsa mig konstant. Ibland går det utan men oftast med!


    Japp det gjorde jag.
Svar på tråden Syntocinon - långvarig användning?