• Spökplumpan

    Epilepsi och planerar barn

    Det borde finnas fler än jag med epilepsi och planer på att bli gravid. Jag har ett barn sen tidigare och det gick hur bra som helst. Men nu är jag lite äldre och känner mig mer nervös. Har ni börjat med folacin? Hur länge har ni försökt?

    Missade den här månaden (första försöket), så nästa BIM är 23/12.

  • Svar på tråden Epilepsi och planerar barn
  • emphz

    Hej!

    Jag har!

    Har 2 barn sen tidigare men fått min epilepsi diagnos efter det. Hade äl i söndags.

    Äter levetiracetam, vilket enligt min läkare ska vara godkänt innan och under en graviditet, men visst är man lite nervös hur en graviditet ska påverka epn

  • Spökplumpan
    emphz skrev 2021-11-16 20:28:00 följande:

    Hej!

    Jag har!

    Har 2 barn sen tidigare men fått min epilepsi diagnos efter det. Hade äl i söndags.

    Äter levetiracetam, vilket enligt min läkare ska vara godkänt innan och under en graviditet, men visst är man lite nervös hur en graviditet ska påverka epn


    Kul att någon svarade! Jag har alltid gått på Lamotrigin, även genom graviditet och amning. Inga problem. Men som sagt så blir man ju i extra risk ju äldre man blir.

    Hur många gånger har ni försökt den här omgången?
  • emphz
    Spökplumpan skrev 2021-11-17 10:32:24 följande:

    Kul att någon svarade! Jag har alltid gått på Lamotrigin, även genom graviditet och amning. Inga problem. Men som sagt så blir man ju i extra risk ju äldre man blir.

    Hur många gånger har ni försökt den här omgången?


    Jag förstår!

    Vi får hjälp med hormonbehandling pga utebliven ägglossning och nu är kur 2! :)
  • emphz
    Spökplumpan skrev 2021-11-20 15:07:39 följande:

    Håller tummar och tår för er! <3


    Hej! Hur har det gått för dig? 
  • Spökplumpan

    Sent svar. Just nu är jag på BIM -8, så det är lite jobbig väntan. Precis börjat må illa, få annorlunda värk i brösten, jättetrött och lite yr. Hur går det för er andra sen sist?

Svar på tråden Epilepsi och planerar barn