• Anonym (Doris)

Positivt eller spökstreck?!

Någon som har erfarenhet av Valmed graviditetstest?

Vanligt med spökstreck på de?

Med risk för att ni inte ser ett jota på de här två bilderna, då kvalitén efter uppladdning inte är känd för att va den bästa :/

• Svar på tråden Positivt eller spökstreck?!
  • Hoppsan82

På den understa bilden så tycker jag mig kunna ana en skugga som kan vara ett positivt streck.

Dock så har jag sett på mina egna tidiga tester att det syns mindre på foto än i verkligheten när det är så låg HCG.

Tänk att det ska vara rätt färg (röd, rosa eller blå) på strecket och att det ska vara rätt tjocklek. Tunna eller gråa streck är oftast ogiltiga.

Bäst är om du köper en digital för det tydligt står gravid eller inte gravid.

Hur tidigt testade du och är det "testa tidigt" tester?

Jag testade bim-4 och BIM+1 med vanliga tester och de gav bra utslag. Jag fick även svagt utslag på bim-6.

Hur tidigt man får plus är olika och helst ska man testa från dagen då man väntar mens.

• Anonym (Doris)

Det är inte ett testa tidigt test, utan ett "vanligt" graviditetstest.

Har ingen aning om vart i cykeln jag är eller om jag ens haft ägglossning osv. Fick en dotter för ca 3,5 månader sedan, så noll koll på kroppen.

Har haft lite molvärk i magen, och konstig smak i munnen. Men det kan ju bero på vad som helst, tänkte bara ta ett test för att utesluta graviditet :)

Får avvakta några dagar och sedan ta ett digitalt test för att slippa fundera mer.

Tack för ditt svar! :)

• Hoppsan82

Oj så oväntat!

Jag önskar dig det svaret du hoppar på, oavsett vilket :)

Svar på tråden Positivt eller spökstreck?!