• Wed 17 Nov 2021 20:28
    4281 visningar
    3 svar
    3
    4281

    Tre barn på 2 år, går det?

    Fick mitt första barn juli 2020. Mitt andra barn augusti 2021. Fick idag reda på att jag är gravid igen och denna skulle komma juli 2022. Orkar man? De andra två var planerade men det var inte denna! Har ställt in mig på abort dock inte bokat tid. Tycker samtidigt att det är hemskt med abort. Står i valet & kvalet. Ni som fått barn TÄTT snälla ge mig både ris och ros hur det är. Överväger abort men som sagt är inte 100 på det heller. Men de två första har allt hittills funkat superbra och det kanske det gör med en tredje också?

  • Svar på tråden Tre barn på 2 år, går det?
  • Wed 17 Nov 2021 20:37
    #1

    Har inga tips eller råd att komma med men önskar er lycka till med ert val och tänker att ni kanske har föräldradagar kvar på de äldre barnen? Då kan ni ju planera att båda är lediga 100% tillsammans tex 1 år och då kanske tiden och orken finns?
    Större barnen kan vara hemma eller gå 15-timmar om det skulle passa er.
    2 vuxna hemma med 3 barn borde kunna gå. Även om det är mycket jobb med 3 så små barn så kommer ni ju svetsas ihop som familj och skapa många härliga minnen av allt från att hoppa i vattenpölar till att ha långa härliga sovmorgnar (kan vara en utopi) eller iallafall möjligheten att avlasta varandra och att en av er kan sova med babyn för att få några timmars sömn under dagen trots att syskon finns i bilden...

  • Mon 2 May 2022 20:24
    #2

    Hej Ts, hur har det gått?

    Befann mig i liknande situation för drygt14 år sedan. Och ja, det går!
    1:an född okt-05
    2:an född juni-07
    3:an född nov-08

  • Mon 2 May 2022 20:26
    #3

    Inser visserligen att jag hade liiite längre mellan min än du beskrev men hoppas att det Ni beslutade er för blev bra! 

Svar på tråden Tre barn på 2 år, går det?